INFORMACJA DLA KLIENTÓW URZĘDU
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
- Ogólne dane kontaktowe wydziału:
Kontakt z Wydziałem Spraw Obywatelskich odbywa się przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, korespondencji tradycyjnej oraz osobiście w siedzibach Wydziału.
UWAGA: wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa.
Jednakże celem zwiększenia bezpieczeństwa, uniknięcia kolejek i ograniczenia do niezbędnego minimum czasu oczekiwania na miejscu rekomenduje się wcześniejsze ustalenie terminu wizyty, gdyż osoba dokonująca rezerwacji uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
W sprawach:
- paszportowych,
- obywatelstwa polskiego,
- świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce,
- repatriacji,
- kościołów i związków wyznaniowych,
- przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
- nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk,
bezpośrednia obsługa klienta odbywa się z zachowaniem następujących zasad:
- Do Urzędu mogą przyjść osobiście tylko osoby bez objawów takich jak gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem.
- Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na salach obsługi odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
-
Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej:
- osoby małoletniej,
- osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie,
- osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
- osoby wymagającej pomocy tłumacza.
- Prosimy klientów o przybycie nie wcześniej niż kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie jest możliwe).
- Klienci powinni pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
- Klienci są proszeni o dezynfekcję rąk – przy wejściu na salę obsługi.
- Należy przestrzegać właściwego dystansu od innych osób i pracowników Urzędu (zalecana odległość: 2 m).
- Prosimy również klientów o zabranie własnych przyborów do pisania, wcześniejsze dokonanie opłaty paszportowej/ skarbowej oraz o przygotowanie wymaganych dokumentów.
- Wizyty ograniczane są do niezbędnego minimum.
- Pracownicy wyposażeni są w maseczki, przyłbice ochronne, rękawiczki i środki dezynfekujące.
- Po wyjściu klienta, a przed przywołaniem kolejnej osoby pracownik dezynfekuje czytnik linii papilarnych oraz powierzchnie, z którymi stykał się klient (np. blaty, klamki).
- Na salach obsługi włączane są lampy bakteriobójcze (odkażające).
- Sale obsługi i części wspólne są dezynfekowane.
- Szczegółowe dane kontaktowe wydziału:
- w sprawach dotyczących paszportów:
Informacje:
Wniosek paszportowy można złożyć w:
Punktach Paszportowych zlokalizowanych w siedzibach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego:
- w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9-11
- poniedziałek: 9.00 -17.00
- wtorek-piątek: 8.00-15.00
- w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
- poniedziałek: 9.00 -17.00
- wtorek-piątek: 8.00-15.00
- w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
- poniedziałek: 9.00 -17.00
- wtorek-piątek: 8.00-15.00
w Terenowych Punktach Paszportowych zlokalizowanych w Starostwach Powiatowych:
Uprzejmie informujemy, że w każdym z wyżej wymienionych Punktów Paszportowych, można zarezerwować termin wizyty w celu złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu.
Osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
Jednocześnie wyjaśniamy, że rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa, za wyjątkiem Terenowego Punktu Paszportowego w Nowym Targu mieszczącego się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu oraz Terenowego Punktu Paszportowego w Brzesku mieszczącego się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzesku, gdzie Starostwa wprowadziły ograniczenia w obsłudze stron.
Klienci zgłaszający się do wyżej wymienionych Punktów Paszportowych bez wcześniejszej rezerwacji terminu będą mogli załatwić sprawę w godzinach pracy Punktu.
Osoby, które chciałyby wcześniej zarezerwować termin wizyty w wybranym Punkcie Paszportowym mogą to uczynić w godzinach pracy poszczególnych Punktów Paszportowych w następujący sposób:
w Krakowie dokonują rezerwacji:
- w Tarnowie dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
- w Nowym Sączu dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
- w Chrzanowie dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
- w Olkuszu dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
- w Oświęcimiu dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc podany niżej numer telefonu:
- w Nowym Targu dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
- w Wadowicach dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
- w Limanowej dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
- w Gorlicach dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
- w Brzesku dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
- w Bochni dokonują rezerwacji:
telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
- w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce, repatriacji:
- Kraków, ul. Św. Sebastiana 9
- ewentualna rezerwacja terminu wizyty: telefon +48 516 248 343
Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
- informacje:
Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka i repatriacji można składać:
- do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
- korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
- osobiście w siedzibie Wydziału
w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
- poniedziałek: 9.00 -16.00
- wtorek-piątek: 8.00-14.00
*WAŻNE: złożenie wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego (do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej) we wskazany wyżej sposób wymaga opatrzenia go urzędowo (tj. notarialnie) poświadczonym podpisem wnioskodawcy. Kopie załączonych do wniosku dokumentów powinny być poświadczone w ten sam sposób.
Dodatkowo uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących poświadczenia i uznania za obywatela polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka, repatriacji można także przesyłać na adres skrzynki elektronicznej: eobt@malopolska.uw.gov.pl
- w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” , kontroli tłumaczy przysięgłych oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego i zmiany imion i nazwisk:
- Kraków, ul. św. Sebastiana 9
- ewentualna rezerwacja terminu wizyty : 12 448 3 417
- Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
- informacja telefoniczna:
- przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie:
12 448 3 404;
- nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
nadzór nad realizacją zadań zleconych –rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
- e-mail: mszcz@malopolska.uw.gov.pl
Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:
- do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed Siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
- korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej);
- elektronicznie przez e-PUAP
- osobiście w siedzibie Wydziału w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
- poniedziałek: 9.00 -17.00
- wtorek-piątek: 8.00-15.00
Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).
- w sprawach dotyczących przyjmowania powiadomień o zmianach dot. kościelnych jednostek organizacyjnych:
- Kraków, ul. św. Sebastiana 9
- informacje:
Podania (dokumenty) w ww. sprawach można także składać:
- do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
- korespondencyjnie(za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
- elektronicznieprzez e-PUAP
- osobiściew siedzibie Wydziału - w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
- poniedziałek: 9.00 -17.00
- wtorek-piątek: 8.00-15.00
- Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w ww. sprawach nie jest wymagana.