INFORMACJA DLA KLIENTÓW URZĘDU

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

  1. Ogólne dane kontaktowe wydziału:

    Kontakt z Wydziałem Spraw Obywatelskich odbywa się przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, korespondencji tradycyjnej oraz osobiście w siedzibach Wydziału.

    UWAGA: wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty nie jest obowiązkowa.
    Jednakże
    celem zwiększenia bezpieczeństwa, uniknięcia kolejek i ograniczenia do niezbędnego minimum czasu oczekiwania na miejscu rekomenduje się wcześniejsze ustalenie terminu wizyty, gdyż osoba dokonująca rezerwacji uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.

    W sprawach:

    • paszportowych,
    • obywatelstwa polskiego,
    • świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce,
    • repatriacji,
    • kościołów i związków wyznaniowych,
    • przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
    • nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk,

    bezpośrednia obsługa klienta odbywa się z zachowaniem następujących zasad:

    • Do Urzędu mogą przyjść osobiście tylko osoby bez objawów takich jak gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem.
    • Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na salach obsługi odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
    • Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej:
      - osoby małoletniej,
      - osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie,
      - osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
      - osoby wymagającej pomocy tłumacza.
    • Prosimy klientów o przybycie nie wcześniej niż kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie jest możliwe).
    • Klienci powinni pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
    • Klienci są proszeni o dezynfekcję rąk – przy wejściu na salę obsługi.
    • Należy przestrzegać właściwego dystansu od innych osób i pracowników Urzędu (zalecana odległość: 2 m).
    • Prosimy również klientów o zabranie własnych przyborów do pisania, wcześniejsze dokonanie opłaty paszportowej/ skarbowej oraz o przygotowanie wymaganych dokumentów.
    • Wizyty ograniczane są do niezbędnego minimum.
    • Pracownicy wyposażeni są w maseczki, rękawiczki i środki dezynfekujące.
    • Po wyjściu klienta, a przed przywołaniem kolejnej osoby pracownik dezynfekuje czytnik linii papilarnych oraz powierzchnie, z którymi stykał się klient (np. blaty, klamki).
    • Na salach obsługi włączane są lampy bakteriobójcze (odkażające).
    • Sale obsługi i części wspólne są dezynfekowane.

  2. Szczegółowe dane kontaktowe wydziału:


Wniosek paszportowy można złożyć w:

w siedzibach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego:

  • w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9-11
    poniedziałek: 9.00-17.00
    wtorek-piątek: 8.00-15.00

    W celu złożenia wniosku paszportowego należy wcześniej pobrać od pracownika ochrony bloczek z systemu kolejkowego.
    W celu odebrania paszportu należy wcześniej pobrać bloczek z systemu kolejkowego.
    Wydawanie numerów z systemu kolejkowego zostanie zaprzestane, gdy przybliżony czas obsługi osób, które już pobrały bloczki z systemu, nie pozwoli na obsługę kolejnych osób w godzinach pracy Oddziału Paszportowego
  • w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
    poniedziałek: 9.00-17.00
    wtorek-piątek: 8.00-15.00
  • w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
    poniedziałek: 9.00-17.00
    wtorek-piątek: 8.00-15.00
w Terenowych Punktach Paszportowych zlokalizowanych w Starostwach Powiatowych:

  • w Chrzanowie(32-500), ul. Partyzantów 2
  • tel. 32 62 57 983, 32 62 57 990
    • poniedziałek 7.15-16.30
    • wtorek - czwartek 7.15-14.30
    • piątek 7.15-12.30
  • w Olkuszu(32-300), ul. Mickiewicza 2
  • tel. 32 64 78 835
    • poniedziałek 9.00-16.30
    • wtorek - piątek 7.30-14.30
  • w Nowym Targu (34-400), ul. Bolesława Wstydliwego 14
    tel. 18 26 10 788, 18 26 10 789
    • poniedziałek - piątek 7.30-14.30
  • w Oświęcimiu (32-600), ul. Wyspiańskiego 10
    tel. 33 84 49 742
    • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-15.00
    • wtorek 8.00-16.30
    • piątek 8.00-14.00
    • Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Wadowicach (34-100), ul. Batorego 2
    tel. 33 87 34 212
    • poniedziałek, środa, czwartek 7.30-14.45
    • wtorek 7.30-15.45
    • piątek 7.30-13.45

  • w Limanowej (34-600), ul. Józefa Marka 9
    tel. 18 33 37 998
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
  • w Gorlicach (38-300), ul. Michalusa 18
    tel. 18 35 48 754
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
  • w Brzesku (32-800), ul. Głowackiego 51
    tel. 14 66 32 180
    • poniedziałek – piątek 8.00-14.45
  • w Bochni (32-700), ul. Kazimierza Wielkiego 31
    tel. 14 61 53 751
    • poniedziałek – 8.00-15.15
    • wtorek-piątek 8.00-14.45
      wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
Informujemy, że rezerwacja terminu wizyty w celu złożenia wniosku lub odbioru paszportu jest obowiązkowa w Terenowych Punktach Paszportowych mieszczących się w siedzibach Starostw Powiatowych, które wprowadziły ograniczenia w obsłudze stron, tj. w TPP w Oświęcimiu, Bochni.

Jednocześnie zawiadamiamy, że w Punktach Paszportowych w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie nie ma możliwości telefonicznej rezerwacji terminu wizyty.

W Oddziale Paszportowym w Krakowie rezerwacji terminu można dokonać jedynie internetowo.

Osoby zgłaszające się do Punktów Paszportowych, które nie posiadają wyznaczonego terminu wizyty, mogą załatwić sprawę w godzinach pracy poszczególnych Punktów i będą przyjmowane w kolejności zgłoszenia się, przy zachowaniu limitu osób wchodzących do Urzędu.

Rezerwacja terminu wizyty w poniższych Punktach Paszportowych odbywa się w godzinach pracy Punktów w następujący sposób:

w Krakowie
  • w Oświęcimiu
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 33 84 49 742
  • w Bochni
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 14 615 37 51

O paszport można się starać we wszystkich punktach paszportowych w kraju, niezależnie od miejsca zameldowania czy zamieszkania. Trzeba jedynie pamiętać o tym, że dokument można odebrać tylko w tym samym miejscu, w którym został złożony wniosek.

- w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce, repatriacji:

  • Kraków, ul. Św. Sebastiana 9
  • ewentualna rezerwacja terminu wizyty: telefon +48 516 248 343

    Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
  • informacje:

Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka i repatriacji można składać:

  • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
  • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
  • osobiście w siedzibie Wydziału
    w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:

    - poniedziałek: 9.00 -16.00
    - wtorek-piątek: 8.00-14.00

*WAŻNE: złożenie wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego (do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej) we wskazany wyżej sposób wymaga opatrzenia go urzędowo (tj. notarialnie) poświadczonym podpisem wnioskodawcy. Kopie załączonych do wniosku dokumentów powinny być poświadczone w ten sam sposób.

Dodatkowo uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących poświadczenia i uznania za obywatela polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka, repatriacji można także przesyłać na adres skrzynki elektronicznej: eobt@malopolska.uw.gov.pl

- w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” , kontroli tłumaczy przysięgłych oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego i zmiany imion i nazwisk:

  • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
    • ewentualna rezerwacja terminu wizyty : 12 448 3 417
    • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
    • informacja telefoniczna:
      • przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie: 12 448 3 404;
      • nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
      • nadzór nad realizacją zadań zleconych –rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
    • e-mail: mszcz@malopolska.uw.gov.pl

Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:

  • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed Siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
  • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej);
  • elektronicznie przez e-PUAP
  • osobiście w siedzibie Wydziału w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
    - poniedziałek: 9.00 -17.00 - wtorek-piątek: 8.00-15.00

Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).

- w sprawach dotyczących przyjmowania powiadomień o zmianach dot. kościelnych jednostek organizacyjnych:
  • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
  • informacje:
  • Podania (dokumenty) w ww. sprawach można także składać:
    • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
    • korespondencyjnie(za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
    • elektronicznieprzez e-PUAP
    • osobiściew siedzibie Wydziału - w Krakowie, ul. Św. Sebastiana 9 w godz.:
      - poniedziałek: 9.00 -17.00 - wtorek-piątek: 8.00-15.00
    • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w ww. sprawach nie jest wymagana.



wstecz    do góry     drukuj