- Zgodnie z zapowiedziami rządu budowa linii kolejowej Podłęże – Piekiełko wkracza w fazę realizacji. PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej koniecznej do budowy linii, dzięki której podróż z Krakowa na południe będzie łatwiejsza i znacząco się skróci – przekazał minister minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas swojej wizyty w Mszanie Dolnej.
Budowa linii „Podłęże – Piekiełko” została podzielona na trzy etapy. Pierwszy dotyczy opracowania projektu i wykupu niezbędnych gruntów pod nowe tory. Pozostałe dwa skupią się na modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem oraz budowie nowej trasy na odcinku Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna.
Jak podkreślił minister Andrzej Adamczyk to jedno z najważniejszych przedsięwzięć komunikacyjnych w naszym kraju, które posiada także znaczenie międzynarodowe.
- Rozpoczynamy jedno z najważniejszych przedsięwzięć kolejowych, przedsięwzięć komunikacyjnych na terenie naszego kraju. To nie jest inwestycja o charakterze lokalnym, to jest przedsięwzięcie o charakterze ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Celem tego przedsięwzięcia jest, aby podróż z Gdańska do Zakopanego wynosiła około sześciu godzin. Z Warszawy do Zakopanego około 3,5 godziny, a z Krakowa do Zakopanego godzinę i 40 minut - zaznaczył minister.
Nowa trasa będzie wymagała między innymi budowy i przebudowy ponad 60 mostów, prawie 240 przepustów, 16 wiaduktów.
Informacje w oparciu o: www.mib.gov.pl
Materiał graficzny: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa