Krakowska łącznica wypróbowana
2017-10-20
Dziś w Krakowie z udziałem ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, wojewody małopolskiego Piotra Ćwika i prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela odbył się pierwszy przejazd techniczny po nowej kolejowej łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Podgórze. Już niebawem pasażerowie będą mogli w pełni z niej korzystać.
Minister Andrzej Adamczyk zwrócił uwagę, że nowa łącznica jest przykładem tego, że Małopolanie rozumieją, czym są inwestycje kolejowe i jaki przynoszą skutek. Ta świadomość przejawiała się w fakcie, z jaką cierpliwością kierowcy znosili kłopoty związane z przebudową. Modernizację skomentował też wojewoda małopolski Piotr Ćwik.
- To wspaniała inwestycja, która z pewnością usprawni działanie komunikacji - powiedział wojewoda Ćwik. - Mam nadzieję, że dzięki tej nowoczesnej łącznicy i polepszającej się jakości przejazdów kolejowych Polacy jeszcze bardziej przekonają się do tego środka transportu. Liczę, że dzięki temu zamiast podróży samochodowych będą wybierać przemieszczanie się nowoczesną i funkcjonalną koleją.
Koszt krakowskiej łącznicy sięgnął 348 mln zł. To największy taki obiekt kolejowy
w Polsce, z którego od 10 grudnia 2017 r. będą mogli w pełni korzystać podróżni.
Dzięki tej zmianie pasażerowie zyskają szybsze, wygodniejsze i bezpośrednie połączenia. Znacznie skróci się również czas podróży do Zakopanego i Skawiny. Z kolei podróżni pociągów dalekobieżnych już nie będą musieli czekać na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów, lecz bezpośrednio z Krakowa Głównego pojadą do stolicy Tatr.
Fotografia zaczerpnięta ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa