Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Można się przed tym ochronić.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie
DokumentyZastrzezone.pl.
Co robić w przypadku utraty dokumentów?
Zastrzec w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE - w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
Powiadomić Policję - w przypadku, jeżeli dokumenty utracono w wyniku kradzieży.
Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówki konsularnej i wyrobić nowy dokument - informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie
Obywatel.gov.pl.
Więcej na stronie
kampanii informacyjnej Systemu Dokumenty Zastrzeżone.
Polecamy także
informacje na temat zastrzegania zagubionych kart.