W styczniu tego roku minęły 2 lata od wejścia w życie przepisów umożliwiających dochodzenie odszkodowania i zadośćuczynienia w przypadku zdarzeń medycznych. Jednak wiele wniosków, składanych do wojewódzkich komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych nie spełnia wymogów formalnych. Dlatego Biuro Rzecznika Praw Pacjenta opracowało "Niezbędnik dla wnioskodawców", skierowany do osób ubiegających się o odszkodowanie i zadośćuczynienie przed komisjami.
Do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wciąż wpływa wiele pytań dotyczących tej drogi dochodzenia roszczeń. Z analizy informacji na temat wniosków składanych do wojewódzkich komisji wynika, że około 20% stanowią wnioski niekompletne, nienależycie opłacone lub niespełniające innych wymogów formalnych. „Niezbędnik dla wnioskodawców” zawiera, opisane w przystępny sposób, informacje m.in. o tym czym jest zdarzenie medyczne, jakie są koszty i terminy postępowania, co powinien zawierać wniosek złożony do komisji.
Elektroniczna wersja „Niezbędnika” dostępna jest na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta
http://bpp.gov.pl/ulotka_wkom.pdf