Siedziby administracji rządowej są rozsiane po całym Krakowie. Stanisław Kracik, wojewoda małopolski, chce je zgromadzić w jednym budynku. Pozwoli to na szybszą i bardziej komfortową obsługę mieszkańców.
Wojewoda nadzoruje lub koordynuje pracę 11 inspekcji i służb administracji rządowej. Ich siedziby rozrzucone są w kilkunastu punktach Krakowa. Aby mieszkańcy Małopolski mogli wygodniej i szybciej załatwiać sprawy, Stanisław Kracik, wojewoda małopolski postanowił wszystkie inspektoraty zgromadzić w jednym miejscu.
Aby to zrobić, zamierza kupić budynek biurowy, oferując w ramach rozliczenia nieruchomości należące do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i Skarbu Państwa. Zakup biurowca pozwoli także zaoszczędzić pieniądze wydawane na wynajem. W tej chwili urząd na potrzeby inspektoratów utrzymuje pomieszczenia w 14 budynkach w całym Krakowie, za co płaci rocznie około 3,43 mln. złotych.
W tej chwili wojewoda poszukuje odpowiedniego biurowca. Ogłoszenie w tej sprawie ukazało się w lokalnych mediach i czekamy na oferty.
Budynek powinien znajdować się w Krakowie, w miejscu o bardzo dobrym połączeniu komunikacyjnym z centrum miasta. W budynku powinna znajdować się sala konferencyjna na 300 osób, duża przestrzeń na parterze do obsługi interesantów, pomieszczenia, które można łatwo zaadaptować na laboratoria oraz parking na ok. 400 miejsc.
To, które służby i inspekcje zmienią siedzibę, będzie zależało od tego, jaki biurowiec uda się znaleźć. Główna siedziba Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pozostanie przy ul. Basztowej 22.
Poniżej, w tabelce znajduje się wykaz siedzib poszczególnych inspekcji. Część z nich jest wynajmowana, część jest własnością Skarbu Państwa, ale urząd musi odprowadzać opłatę za tzw. trwały zarząd. W ostatniej rubryce znajduje się całkowity koszt utrzymania siedzib poszczególnych inspekcji - w tych liczbach zawiera się zarówno czynsz (lub opłata za trwały zarząd), jak i opłaty za media, za sprzątanie, ochronę, ubezpieczenie itp.
Wykaz siedzib poszczególnych inspekcji (pobierz)
Dane są z roku 2008, oprócz kosztów utrzymania budynku Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, które są z ub. roku.