„TAK” DLA ZAKOPIANKI
2008-07-08
Jerzy Miller, Wojewoda Małopolski zapowiada wykupy nieruchomości, które znajdują się na trasie kolejnego odcinka modernizowanej „zakopianki” pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Dla modernizacji „zakopianki” udało się zdobyć duże wsparcie społeczne. Listy popierające przebudowę tej drogi przesłali m.in. ks. kardynał Stanisław Dziwisz, metropolita krakowski, Adam Małysz oraz Małgorzata Chechlińska, właścicielka biura podróży oraz sieci hoteli.
Jerzy Miller podkreśla, że nie powinno się budować drogi odcinkami. - Wywłaszczenia są konieczne, ale odbędą się one z zachowaniem rynkowej wartości gruntów - mówi.
„Uważam, że ta inwestycja jest potrzebna zarówno dla Podhala, Małopolski, jak i dla całego kraju. Każda z podhalańskich miejscowości może zyskać na rozbudowie „zakopianki” - pisze, w imieniu kardynala Stanisława Dziwisza, jego rzecznik ks. Robert Nęcek. - „Rozumiem Wasze obawy. Każdy ma prawo do ich wyrażania. Apeluję jednak o spokojne i poważne rozmowy w tej sprawie. Tylko dzięki wyważonym dyskusjom możemy wypracować wspólne rozwiązanie, dobre dla nas wszystkich.”
„Podhale już kilkakrotnie próbowało zdobyć zaszczyt organizowania dużych, międzynarodowych imprez sportowych. Niestety, nie zawsze nam się to udawało. Jedną z przyczyn był brak sprawnego systemu komunikacyjnego w regionie” - pisze Adam Małysz. - „Liczę na to, że modernizacja „zakopianki” rozwiąże ten problem. Dlatego apeluję do Was - dajmy Podhalu szansę. Rozważmy jeszcze raz, wszystkie za i przeciw. Porozmawiajmy o „zakopiance” spokojnie - może jej rozbudowa przyniesie nam wiele korzyści.”
„Dalsze wydłużanie terminu remontu drogi spowoduje dodatkowe straty a klienci zamiast stać w wielogodzinnych korkach na zakopiance wybiorą lepiej dostępne miejsca i bardziej przyjazne regiony na miejsce swojego urlopu czy wyjazdu weekendowego” - podkreśla Małgorzata Chechlińska.
21 maja 2008 r. Rada Gminy Poronin uchwaliła studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Poronin.
W studium dla Poronina zaznaczono, że do głównych kierunków rozwoju systemu drogowego gminy należy przebudowa drogi krajowej nr 47, która ma mieć klasę techniczną G1, czyli dwie jezdnie dwupasmowe.
Wojewoda Małopolski jeszcze w ubiegłym roku wydał decyzję środowiskową niezbędną do przebudowy drogi. Niedługo generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystąpi z wnioskiem o decyzję lokalizacyjną.