Zgodnie z koncepcją Wojewody Małopolskiego Jerzego Millera, zmieniły się kryteria obsady najwyższych stanowisk w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim. 1 lutego 2008 roku Wojewoda ogłosił konkurs na stanowiska Dyrektora Generalnego, Dyrektora Gabinetu Wojewody i Dyrektora Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim.
Do tej pory na ogłoszenie o konkursie odpowiedziało osiem osób. Podania na stanowisko Dyrektora Gabinetu Wojewody złożyło czterech kandydatów, a na stanowisko Dyrektora Generalnego MUW- trzech. Zakończył się też konkurs na Dyrektora Wydziału Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji. Termin składania podań na to stanowisko minął 17 lutego 2008 roku.
„Stawiam na profesjonalistów. Czas powrócić do dobrych wzorców, gdzie stanowiska w administracji rządowej obsadza się wykwalifikowanymi ludźmi”- tak Wojewoda Jerzy Miller uzasadnia swoją decyzję o rozpisaniu konkursu, dodając, iż jego ambicją jest, aby małopolski Urząd znów był instytucją najlepszą w kraju.
Wyłonieni poprzez konkurs dyrektorzy będą znani na przełomie lutego i marca.