Spożywczy produkt regionalny, piękny album, ręcznie robiona serweta, niewielka rzeźba, obraz… To coś więcej niż wakacyjna pamiątka. To przedmioty, w których skrywają się wspomnienia doświadczeń i przygód. Temu, jak promować Polskę zarówno wśród turystów krajowych, jak i zagranicznych, poświęcone były Targi Produktu Turystycznego, które na dwa dni zagościły do stolicy Małopolski.
W imieniu wojewody małopolskiego Krzysztofa Jana Klęczara uczestniczył w nich dyrektor Biura Wojewody Łukasz Krzysztofik.
- Dzisiejsze wydarzenie, wzmocnione akcentami agroturystycznymi i turystyką kulinarną, jest okazją do wymiany cennych doświadczeń oraz dzielenia się wiedzą z zakresu ekonomii rolniczej i cyfryzacji. To również promocja polskiego dziedzictwa narodowego, jakim może poszczycić się nasze województwo w kraju i na arenie międzynarodowej. Dziękuję Organizatorom za przygotowanie Targów oraz pozyskanie przedsiębiorców i wystawców, prezentujących szereg atrakcji, będących wizytówką naszego regionu. Pamiątka z Polski to nie tylko materialny produkt, ale również piękno małopolskich szlaków – przekazał wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar w liście odczytanym przez dyrektora Łukasza Krzysztofika.
Targom towarzyszyły takie wydarzenia jak: konferencja poświęcona tematowi: „Spółdzielczość cyfrowa i gospodarka danych szansą na zbudowanie nowego systemu odporności ekonomicznej społeczności lokalnych, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki”, VII workshop turystyki przyjazdowej Meet Poland, a także konkurs pamiątek turystycznych.
Zdjęcia: Stowarzyszenie Zostań w Polsce