Modernizacja stacji Limanowa coraz bliżej. Dziś pomiędzy inwestorem – PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. – a wykonawcą podpisana została umowa na roboty budowlane. W uroczystości uczestniczył wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar.
Przebudowa stacji Limanowa jest kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). Umowa opiewa na niemal 273 mln zł netto. Podróżni zyskają wygodne perony i szybkie połączenie z Krakowem. Powstaną nowe tory, mosty i wiadukty kolejowe, a także bezpieczne drogi, chodniki i przejścia podziemne.
– To część projektu Podłęże – Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski – strategicznej i wyczekiwanej od lat. Przedsięwzięcie finansowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Poprawa infrastruktury kolejowej z pewnością przyczyni się do rozwoju gospodarczego i turystycznego regionu. Dlatego też ze strony Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wszelkim kwestiom proceduralnym związanym z tą inwestycją – realizowanym przez Wydziały Infrastruktury, jak również Skarbu Państwa i Nieruchomości – nadałem szczególny priorytet – mówi wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar.
Jak wskazuje inwestor, wykonawca ma 24 miesiące na całkowitą modernizację stacji Limanowa. W sumie inwestycja obejmie odcinek torów o długości 3,5 km. Linia kolejowa zostanie częściowo poprowadzona w nowym śladzie, co pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h.
Przebudowa stacji Limanowa jest kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej 104. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.
Źródło informacji o inwestycji: PKP PLK S.A.