Posiedzenie Zespołu Parlamentarnego ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce
2022-11-07

W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie obyło się dziś kolejne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce, w szczególności Budowy Nowej Linii Kolejowej Podłęże - Szczyrzyc - Tymbark/Mszana Dolna oraz Modernizacji Istniejącej Linii Kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz, a także Budowy Drogi Szybkiego Ruchu z Brzeska do Nowego Sącza i dalej do Granicy Państwa w Muszynce, tzw. Sądeczanki.

Ustalenia zostały podsumowane na briefingu prasowym, w którym wzięli udział: przewodniczący Zespołu, sekretarz stanu ds. polityki europejskiej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Arkadiusz Mularczyk, poseł Urszula Nowogórska, poseł Jan Duda, senator Wiktor Durlak oraz wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

- Na spotkaniu byli dziś z nami przedstawiciele PKP PLK, którzy w sposób aktywny i planowy prowadzą prace projektowe w sprawie nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Przy dobrych wiatrach otwarcie tej trasy planowane jest na 2027 rok i za pięć lat, jeśli wszystko pójdzie z planem, będziemy mogli podróżować szybką koleją z Nowego Sącza do Krakowa i Warszawy. To jest bardzo dobra wiadomość. PLK realizuje tę inwestycję w sposób bardzo profesjonalny. Po naszej stronie leży wspieranie tej inwestycji i jej dofinansowania. W kwestii „Sądeczanki” został skierowany wniosek do GDDKiA dotyczący wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Według zapewnień Generalnej Dyrekcji oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska to procedowanie odbywa się w sposób efektywny. Musi ono być bardzo dokładne, dlatego wydanie tej decyzji odkłada się w czasie. Monitorujemy obie inwestycje i jako posłowie z południa Polski trzymamy rękę na pulsie – mówi wiceminister Arkadiusz Mularczyk.  

- Bardzo się cieszę, że są tak mocno zaawansowane prace przygotowawcze dotyczące tych dwóch inwestycji, czyli budowy kolei i „Sądeczanki”. Otworzy to szeroko pojętą Sądecczyznę i południe Małopolski nie tylko na inwestycje, ale także generalnie na przyspieszenie komunikacyjne i łatwość dostępu do ważnych miejsc na terenie Polski – mówi poseł Urszula Nowogórska.

- Dziś zwróciłem się do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o przedstawienie kalendarium, co się działo od momentu, kiedy projektant złożył dokumentację. Zależy nam na należytym przepływie informacji między GDDKiA i RDOŚ
– dodaje poseł Jan Duda.

- Jesteśmy zawsze gotowi do współpracy. Sądeczanie czekają na te dwie inwestycje, bo zawsze się dużo mówiło, a niestety niewiele z tego wynikało. Teraz te prace nabrały tempa i mamy już konkretne decyzje. Już w przyszłym roku zostanie wydana decyzja środowiskowa, a jesteśmy przekonani, że w 2027 roku pierwszy pociąg pojedzie z Nowego Sącza do Krakowa – powiedział senator Wiktor Durlak.
 
- Dziękuję Parlamentarzystom za monitorowanie sytuacji związanej z przebiegiem procesu inwestycyjnego. To jest bardzo trudny proces. Wszyscy mamy w pamięci, jak decyzja środowiskowa dla trasy S7 została uchylona. Dlatego wszystkie służby zwracają uwagę, aby każdy dokument, który będzie procedowany przez dane instytucje był bardzo dokładnie przeanalizowany, aby nie powtórzyła się sytuacja z S7, gdzie uchylenie tej decyzji spowodowało gigantyczne opóźnienie na trasie Kraków - Miechów (…). My, w Urzędzie Wojewódzkim, dokładamy wszelkich starań, aby dokumenty, które do nas trafiają, były bardzo szczegółowo analizowane, a decyzje sprawnie wydawane. Dla dwóch odcinków trasy kolejowej pozwolenia zostały wydane. Chodzi o etapy Nowy Sącz – Chełmiec, a także Rabka Zaryte w kierunku Chabówki - mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

20221107 Konferencja CZK Sądeczanka 20221107 Konferencja CZK Sądeczanka 20221107 Konferencja CZK Sądeczanka 20221107 Konferencja CZK Sądeczanka 20221107 Konferencja CZK Sądeczanka 20221107 Briefing Sądeczanka 20221107 Briefing Sądeczanka 20221107 Briefing Sądeczanka 20221107 Briefing Sądeczanka 20221107 Briefing Sądeczanka
Podziel się:
wstecz    do góry     drukuj