W wielu przypadkach godziny pracy lub ilość obowiązków nie pozwalają na swobodne załatwienie spraw administracyjnych między poniedziałkiem a piątkiem. Wychodząc naprzeciw takim sytuacjom, ponownie otworzyliśmy Wydział Spraw Cudzoziemców, tym razem aż w dwie soboty lutego.
13 oraz 27 lutego w Wydziale Spraw Cudzoziemców odbyły się „Soboty informacyjne”, podczas których można było między innymi skorzystać z porad, zweryfikować poprawność składanych wniosków oraz przygotować je pod okiem specjalistów.
Inicjatywa skierowana była do pełnomocników, pracodawców oraz cudzoziemców – obywateli państw trzecich, którzy aktualnie są w trakcie procedury legalizacyjnej lub planują wystąpić do Wojewody Małopolskiego z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na pobyt.
W sobotę każdy zainteresowany mógł skorzystać z informacji dotyczącej statusu postępowania, indywidualnego doradztwa, pomocy w rezerwacji terminu na odbiór karty i złożenia dokumentów, a także ze wsparcia w przygotowaniu aplikacji na pobyt. Klienci mieli również możliwość złożenia brakujących dokumentów do spraw, które już są w toku, oraz uzyskać stampilę po wcześniejszej rezerwacji terminu (tylko w przypadku, gdy braki formalne zostały uzupełnione).
„Soboty informacyjne” cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Kolejna taka akcja planowana jest w marcu.
Zachęcamy do śledzenia działań informacyjnych prowadzonych przez Wydział Spraw Cudzoziemców:
https://infoopt.pl/
FB: Projekt I3- Infrastruktura Innowacje Informacja
FB: E-konsultant info.opt
Wydarzenia zostały zrealizowane z projektu Wojewody Małopolskiego nr 15/10-2019/OG-FAMI współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji.