W związku z podwyższonym ryzykiem, związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2
informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników urzędu, od 16 marca 2020 r. do odwołania zawieszona zostaje bezpośrednia obsługa we wszystkich sprawach realizowanych przez Oddział Obywatelstwa i Nadzoru Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w w Krakowie.
W szczególności dotyczy to spraw:
• potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego
• nabycia oraz nadania obywatelstwa polskiego
• przyznania świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w RP
• zgłoszeń w sprawach nadania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”
• repatriacji
• nadzoru nad gminami z zakresu spraw obywatelskich
• kontroli tłumaczy przysięgłych
Wnioski oraz dokumenty stanowiące uzupełnienie złożonych wniosków można składać za pośrednictwem poczty lub elektronicznie.
Adres do korespondencji:
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców MUW w Krakowie
ul. Przy Rondzie 6
31-547 Kraków
Decyzje administracyjne oraz wszelkie inne pisma do stron ww. postępowań wysyłane będą przez urząd drogą pocztową lub elektroniczną.
Informacja telefoniczna i e-mailowa dotycząca wyżej wymienionych spraw obsługiwana będzie
- w poniedziałki: w godzinach: 9:00 – 15:00
- od wtorku do piątku w godzinach: 8:00 – 15:00.
Informacje będzie można uzyskać pod numerami telefonów: +48 516 248 343, 12 448 3 410
Zapytania można również kierować na adres email: eobt@malopolska.uw.go.pl