Przedstawiciele Departamentu Systemów Państwowych Ministerstwa Cyfryzacji i Departamentu Spraw Obywatelskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji spotkali się w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie z pracownikami małopolskich gmin, którzy realizują zadania z zakresu wydawania dowodów osobistych. W spotkaniu uczestniczyli także lokalni administratorzy systemów wspierający w gminach utrzymanie Systemu Rejestrów Państwowych.
Tematem szkolenia była wchodząca w życie 4 marca 2019 r. nowelizacja ustawy o dowodach osobistych. Uczestnikom zostały zaprezentowane zarówno zmiany w Rejestrze Dowodów Osobistych, jak i zmiany w procesie wnioskowania i wydawania dowodów osobistych, związane z obsługą warstwy elektronicznej dowodu.
E-dowód to wielofunkcyjny dokument z warstwą elektroniczną. Będzie on bezpłatnym i bezpiecznym narzędziem do komunikacji obywatela z administracją, służbą zdrowia oraz podmiotami komercyjnymi. Dotychczasowe funkcje dowodu osobistego nie ulegną zmianie. E-dowód nadal będzie potwierdzał tożsamość i obywatelstwo jego posiadacza oraz uprawniał do przekraczania granic niektórych państw. Dodatkowo ma również służyć do uwierzytelnienia posiadacza w e-usługach administracji publicznej oraz do podpisywania dokumentów elektronicznych.