logo MUW
logo MUW
PL |  EN |  FR |  RU   
flickr youtube facebook twitter
Informacje o usługach
Wojewoda
Dla mediów
Adresy i godziny pracy
szukaj
Pomiń łącza nawigacji
Małopolski Urząd Wojewódzki
Służby wojewody
Dzienniki urzędowe i zarządzenia wojewody
Rejestry
Sprawdź stan sprawy
Komunikaty
Praca w urzędzie
Zamówienia publiczne
Archiwum urzędu
Wykaz gmin i powiatów
Linki
Polityka prywatności
Napisz do nas
Dla niesłyszących
Paszporty
Dla cudzoziemców (Aktualizacja informacji w budowie)
Obywatelstwo
Repatriacja
Równe traktowanie
Mniejszości narodowe i etniczne
Zdrowie
Sprawy społeczne
Organizacje pozarządowe
Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
Bezpieczeństwo
Ordery i Odznaczenia Państwowe
Rolnictwo
Fundusze Europejskie
Dla Samorządów
Informacja publiczna
Skargi i wnioski
Petycje
drogi lokalne
oxygenium2
koordynacja
Mieszkanie+
Mapa zagrożeń
obywatel.gov.pl
Biuletyn Informacji PublicznejBIP
Rodzina 500+Rodzina 500+
Maluch+Maluch +
Numer 112112 dla niesłyszących
FlickrFlickr
YouTubeYouTube
RSORSO
Komunikaty dot. powietrzaKomunikaty dot. powietrza
monitoring powietrzaMonitoring powietrza
epuapePUAP
Patronaty WojewodyPatronaty Wojewody
Znak Dziedzictwa EuropejskiegoZnak Dziedzictwa Europejskiego
Integracja cudzoziemcówIntegracja cudzoziemców
Ochrona danych osobowychOchrona danych osobowych
Bezpieczna szkołaBezpieczna i przyjazna szkoła
Duża rodzinaKarta Dużej Rodziny
NPRCProgram Rozwoju Czytelnictwa
Aktywna TablicaAktywna Tablica
NPRCŚDM 2016


  • RZĄDOWY PROGRAM NA RZECZ ROZWOJU ORAZ KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW POPRZEZ WSPARCIE LOKALNEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ

    • DOKUMENTY PROGRAMOWE

      • UCHWAŁA NR 53/2018 RADY MINISTRÓW z dnia 19 marca 2018 r.
      • ZAŁĄCZNIK DO UCHWAŁY NR 53/2018 RADY MINISTRÓW z dnia 19 marca 2018 r.

    • OGŁOSZENIE O NABORZE NA 2018 r. NA DOFINANSOWANIE ZADAŃ W RAMACH RZĄDOWEGO PROGRAMU NA RZECZ ROZWOJU ORAZ KONKURENCYJNOŚCI REGIONÓW POPRZEZ WSPARCIE LOKALNEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ

      • Ogłoszenie Wojewody Małopolskiego o naborze wniosków o dofinansowanie budowy, przebudowy, remontu dróg lokalnych na 2018 r. w ramach Rządowego Programu na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej

      • DOKUMENTY DO POBRANIA:

        • Wniosek o dofinansowanie zadania
        • Oświadczenie o nie wniesieniu sprzeciwu przez organ administracji architektoniczno-budowlanej
        • Wykaz kosztów kwalifikowanych/niekwalifikowanych
        • Wskaźniki dochodów podatkowych dla poszczególnych gmin i powiatów

  • MATERIAŁY ZE SPOTKAŃ

    • TARNÓW 22.09.2015 r.

      • dyr. Małysa - "Fundusz sołecki"

      • Michał Pierzchała, Małopolski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Krakowie - "Transport dzieci do szkół"

      • dyr. Słowik - "Nieodpłatna pomoc prawna"

      • Andrzej Kawalec, Kierownik Oddziału Rolnictwa i Infrastruktury Wsi Wydziału Rolnictwa - "Informacja dotycząca szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych w produkcji rolnej powstałych w wyniku suszy oraz Rządowy Program pomocy dla tych gospodarstw"

      • Iwona Wolak-Goryczka, Kierownik Oddziału Koordynacji Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Wspierana Inwestycji Infrastruktury Komunalnej Wydziału Rolnictwa - Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku” oraz "Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2020 - nabór wniosków na 2016 r."

      • Beata Ciepła - dyr. Banku Żywności w Krakowie - "Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa"

    • KRAKÓW 25.08.2015 r.

      • dyr. Stanisław Siemek - "Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.”, „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych” - realizacja w 2015 r. , ,,Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2020

      • dyr. Stanisław Siemek - "Informacja dotycząca szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej znajdujących się na obszarach,na których wystąpiły niekorzystne zjawiska atmosferyczne oraz formy pomocy dla poszkodowanych.”

      • "Ochrona przeciwpowodziowa województwa małopolskiego" - prezentował Pan Wojwoda, materiał przygotowała Pani dyr. Połoska-Wróbel

      • dyr. Renata Grochal - "Pomagać potrzebującym”.Współdziałanie na rzecz seniorów".

      • dyr. Paweł Ciećko - Jakość powietrza i wód powierzchniowych w województwie małopolskim w 2014 r."

      • prof. dr hab. Tomasz Grodzicki, Dziekan Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego - „Starzenie się społeczeństwa wyzwaniem dla polityki zdrowotnej”

    • TARNÓW 22.05.2015 r.

      • Pomagać potrzebującym

    • KRAKÓW 14.01.2015 r.

      • Realizacja zadań z zakresu geodezji i kartografii

      • Powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności

      • Zadania z zakresu administracji rządowej realizowane przez starostów w obszarze środowiska i rolnictwa finansowane z dz. 750 rozdz. 75011

      • Gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa

      • Informacja dotycząca uzyskanych efektów w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2014 roku oraz przygotowanie do realizacji zadań w tym zakresie w 2015 roku

    • TARNÓW 13.01.2015 r.

      • Pomagać potrzebującym

      • Spotkanie z wójtami, burmistrzami, prezydentami.

      • Informacja dotycząca zwalczania barszczu Sosnowskiego na terenie województwa małopolskiego, w ramach projektu: „Środowisko bez Barszczu Sosnowskiego (Heracleum Sosnowskyi Manden) ”

      • Informacja dotycząca uzyskanych efektów w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2014 roku oraz przygotowanie do realizacji zadań w tym zakresie w 2015 roku

      • Zadania własne gmin generujące zmiany danych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym w szczególności rozgraniczenie nieruchomości

      • Nowe podejście do opieki nad cmentarzami wojennymi

    • KRAKÓW 10.12.2014 r.

      • Administracja architektoniczno-budowlana i Nadzór budowlany

      • Standaryzacja działań kontrolnych - Aplikacja kontrolna

      • TERENOWE PUNKTY PASZPORTOWE W MAŁOPOLSCE

      • Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze komunalnej w 2014 roku oraz przygotowanie wykazu zadań priorytetowych na 2015 rok

    • TARNÓW 09.12.2014 r.

      • Lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne

      • Zmiany prawne i organizacyjne związane z wejściem w życie w 2015 r. nowych ustaw

      • REALIZACJA ZADAŃ Z ZAKRESU POLITYKI SPOŁECZNEJ

      • Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze komunalnej w 2014 roku oraz przygotowanie wykazu zadań priorytetowych na 2015 rok

      • „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój ” 2012 – 2015

    • TARNÓW 20.01.2014 r.

      • Rola BGK w finansowaniu inwestycji samorządowych

      • Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz wykaz zadań priorytetowych na 2014 rok

      • Szkody w rolnictwie spowodowane wystąpieniem w 2013 roku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych i udzielona pomoc w ramach Programów Rządowych.

      • GEOPORTAL 2

      • Dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych

    • TARNÓW 09.12.2013 r.

      • Dodatek energetyczny

      • Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz przygotowanie wykazu zadań priorytetowych na 2014 rok

      • Dostosowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do map zagrożenia powodziowego

    • TARNÓW 30.08.2013 r.

      • Realizacja cyklu kontrolnego ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

      • Edukacja w Małopolsce

      • Wdrażanie programów ochrony powietrza

      • Szkody w rolnictwie w 2013 roku powstałe na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz możliwe formy pomocy

      • Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności I transzy promes oraz straty w infrastrukturze komunalnej w 2013 roku

      • Wyzwania i zadania administracji samorządowej w zakresie jakości powietrza atmosferycznego

    • TARNÓW 24.06.2013 r.

      • Problemy z regulacją pasów drogowych dróg publicznych

      • Szkody w rolnictwie powstałe na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych w 2013 roku oraz obowiązujące i proponowane formy pomocy dla gospodarstw rolnych

      • Edukacja w Małopolsce

      • Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności I transzy promes oraz straty w infrastrukturze komunalnej w 2013 roku

      • Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Krakowie

      • Gospodarka łowiecka w Małopolsce

    • TARNÓW 29.04.2013 r.

      • Miejscowości bez odbioru ATV przed procesem cyfryzacji (pozycje o najciemniejszym odcieniu tła nie miały też NTC przed uruchomieniem gapfillerów)

      • Stan przed III i IV etapem cyfryzacji na naszym terenie, tj. przed włączeniem nadajników głównych i gapfillerów multipleksu trzeciego

      • DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE

      • Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes w 2013 roku

      • Zatrudnienie nieodpłatnego skazanych w okręgu krakowskim Służby Więziennej

    • TARNÓW 23.03.2013 r.

      • Wdrażanie Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły na obszarze województwa małopolskiego

      • Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój

      • Problem określania własności drogi i pasa drogowego

      • Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes w 2013 roku

      • Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych

      • Plany zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000 w województwie małopolskim

    • TARNÓW 18.02.2013 r.

      • Zwalczanie barszczu Sosnowskiego na terenie województwa małopolskiego.

      • Zasady przydziału dotacji podmiotowej dla spółek wodnych i związków spółek wodnych

      • Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku

      • Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój 2012 - 2015

      • Przygotowanie urzędów gmin i starostw powiatowych do długoterminowej awarii energetycznej

      • Telewizja cyfrowa w Małopolsce

      • Podsumowanie pierwszego roku wdrażania Programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły

    • NOWY TARG 8.01.2013 r.

      • Podsumowanie pierwszego roku wdrażania programu ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły

      • Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej – odbudowa w roku 2012 i propozycje na rok 2013

      • Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – edycja 2013

      • Efektywna współpraca administracji i biznesu

      • Sektor bankowy wobec nowych wyzwań w finansowaniu JST

    • CHEŁMEK 25.10.2012 r.

      • Bezpieczeństwo energetyczne

      • Usuwanie skutków klęsk żywiołowych – stan w roku 2012 i propozycje na rok 2013

      • Jak zwiększyć skuteczność programów ochrony powietrza

      • Prezentacja Małopolskiego Kuratora Oświaty

      • Cyfrowa szkoła

      • Narodowy program Przebudowy Dróg Lokalnych

    • DOBCZYCE 24.09.2012 r.

      • Nowoczesny zasób geodezyjny i kartograficzny

      • Prezciwdziałanie przemocy

      • Zmiany przepisów dotyczące dokumentów planistycznych

  • PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019

    • Dokumenty do zawarcia umowy oraz rozliczenia zadania na 2018 r.

      Wykaz dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy dotacji:
      • kopia umowy z wykonawcą,
      • kopia kosztorysu ofertowego.
      • oświadczenie o środkach finansowych jednostki samorządu terytorialnego przeznaczonych jako udział własny do zadania będącego przedmiotem wniosku (wzór do pobrania),
      • harmonogram rzeczowo-finansowy zadania, (wzór do pobrania)
      • wzór wniosku o wypłatę dotacji, (wzór do pobrania)
      • wzór planu składania wniosków o wypłatę dotacji, (wzór do pobrania)
      • wzór rozliczenia dotacji wraz ze sprawozdaniem końcowym z wykonania zadania. (wzór do pobrania)
      • przykładowy opis faktury (wzór do pobrania)

    • Lista wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej – edycja 2017/2018

      Kraków, 22 grudnia 2017 r.

      Zgodnie z Harmonogramem naboru wniosków na rok 2017 w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 przyjętym Uchwałą nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 01 sierpnia 2017 r. Wojewoda Małopolski ogłasza zatwierdzoną Listę wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania na 2018 r.

      Lista wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania – edycja 2017/2018

    • Ostateczna lista rankingowa wniosków o dofinansowanie w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej – edycja 2017/2018

      Kraków, 30 listopada 2017 r.

      Zgodnie z Harmonogramem naboru wniosków na rok 2017 w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 przyjętym Uchwałą nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 01 sierpnia 2017 r. Wojewoda Małopolski ogłasza Ostateczną listę rankingową wniosków o dofinansowanie, która została przekazana do zatwierdzenia przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa.

      Ostateczna lista rankingowa wniosków o dofinansowanie – edycja 2017/2018

    • Wstępna lista rankingowa wniosków o dofinansowanie w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej – edycja 2017/2018

      Kraków, 13 listopada 2017 r.

      Zgodnie z Harmonogramem naboru wniosków na rok 2017 w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 przyjętym Uchwałą nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 01 sierpnia 2017 r. Wojewoda Małopolski ogłasza Wstępną listę rankingową wniosków o dofinansowanie.

      Wstępna lista rankingowa wniosków o dofinansowanie – edycja 2017/2018

      Wnioskodawca może wnieść zastrzeżenie do Wstępnej listy rankingowej wniosków, jedynie w zakresie oceny merytorycznej wniosku dokonanej przez Komisję, w terminie do 20 listopada 2017 r. Zastrzeżenie wnioskodawcy jest równoznaczne z żądaniem dokonania ponownej oceny zgłoszonego przez niego wniosku. Komisja rozpatruje zastrzeżenia i zawiadamia wnioskodawców o sposobie ich rozpatrzenia. Uwzględniając zastrzeżenie, Komisja dokonuje ponownej oceny wniosku. W przeciwnym razie Komisja podtrzymuje ocenę wniosku.

      Ważne !!

      - zastrzeżenie winno wskazywać kwestionowany obszar merytorycznej oceny wraz ze szczegółowym elementem oceny (zgodnie z instrukcją oceny) oraz informację (argumentację) o podstawach do dokonania ponownej oceny merytorycznej przez Wojewódzką Komisję;

      - prawidłowo wniesione zastrzeżenie winno wpłynąć do tut. Urzędu (Dziennik Podawczy MUW) w nieprzekraczalnym terminie do 20 listopada 2017 r. do godziny 15.30. Komisja nie uwzględnia zastrzeżeń, które zostaną złożone po ww. terminie.

    • Lista wniosków zakwalifikowanych do oceny merytorycznej w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej – edycja 2017/2018

      Zgodnie z Harmonogramem naboru wniosków na rok 2017 w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 przyjętym Uchwałą nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 01 sierpnia 2017 r. Wojewoda Małopolski ogłasza Listę wniosków zakwalifikowanych do oceny merytorycznej. Ponadto informuję, że kolejność zajmowanych miejsc na przedmiotowej Liście przez poszczególne jednostki samorządu terytorialnego wynika z kolejności rejestracji złożonych wniosków o dofinansowanie.

      Lista wniosków zakwalifikowanych do oceny merytorycznej – edycja 2017/2018

    • Lista wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej – w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej – edycja 2017/2018

      Zgodnie z Harmonogramem naboru wniosków na rok 2017 w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 przyjętym Uchwałą nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 01 sierpnia 2017 r. Wojewoda Małopolski ogłasza Listę wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej. Ponadto informuję, że kolejność zajmowanych miejsc na przedmiotowej Liście przez poszczególne jednostki samorządu terytorialnego wynika z kolejności rejestracji złożonych wniosków o dofinansowanie.

      Lista wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej – edycja 2017/2018

    • OGŁOSZENIE O NABORZE NA 2018 R. NA DOFINANSOWANIE ZADAŃ W RAMACH PROGRAMU WIELOLETNIEGO PN. PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019

      Ogłoszenie o naborze wniosków o dofinansowanie budowy (rozbudowy), przebudowy, remontu dróg lokalnych na 2018 r. w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.

      Działając na podstawie Uchwały Nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 zmienionej Uchwałą nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2017 r. zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019

      Wojewoda Małopolski

      ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie

      zadań przewidzianych do realizacji w 2018 roku.

      Dotacja udzielana jest na dofinansowanie zadania polegającego na wykonaniu robót budowlanych, a także innych prac w pasie drogowym dróg powiatowych oraz gminnych, służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczących wyposażenia technicznego drogi, z wyjątkiem infrastruktury technicznej nie związanej z drogą oraz z wyłączeniem robót, które powinny być wykonywane w ramach utrzymania, obejmujących odcinek lub odcinki jednej drogi lub powiązane odcinki różnych dróg. Zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, zadanie jest realizowane i musi zostać ukończone w roku, na który została udzielona dotacja.

      Przedmiotem wniosku o dofinansowanie zadania w ramach programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 (dalej Wniosek) może być zadanie obejmujące odcinek/odcinki (maksymalnie 3) drogi/dróg będące drogą publiczną (powiatową lub gminną) w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (wyjątek stanowią zadania mające na celu wybudowanie nowej drogi i zaliczenie jej, po wybudowaniu i oddaniu do użytkowania, do jednej z wymienionych kategorii albo rozbudowę lub przebudowę drogi wewnętrznej do właściwych parametrów technicznych, a następnie zaliczenie jej do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych).

      Wniosek składa ustawowy zarządca drogi. W oparciu o tytuł zadania, wnioskodawca wybiera jeden z dwóch wzorów ustalonych przez ministra właściwego do spraw transportu. Dla zadań określonych jako przebudowa, rozbudowa lub budowa drogi – „PRB-Wniosek”, dla zadań określonych jako remont - „R-Wniosek”. Wniosek powinien zawierać informacje i niezbędne uwierzytelnione kopie wymaganych dokumentów, zgodnie z właściwym wzorem. Wnioskodawca przy sporządzaniu wniosku może opierać się jedynie na dokumentach umożliwiających rozpoczęcie inwestycji w planowanym terminie, weryfikacja w tym zakresie odbywać się będzie na etapie oceny wniosku.

      • Gmina, w tym miasto na prawach powiatu, może skorzystać z dofinansowania nie więcej niż jednego zadania z dofinansowaniem do 50% przy kwocie maksymalnego dofinansowania 3.000.000 zł;
      • Powiat, może skorzystać z dofinansowania dwóch zadań z dofinansowaniem do 50% przy kwocie maksymalnego dofinansowania 3.000.000 zł, dla każdego zadania.

       

      Harmonogram naboru wniosków na 2018 r.

       

      • 1 września – 15 września - ogłoszenie i nabór wniosków przez wojewodów
      • do 27 października – ogłoszenie przez wojewodów list wniosków zakwalifikowanych do oceny merytorycznej oraz list wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej
      • do 3 listopada – czas na zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń do list wniosków odrzuconych na etapie oceny formalnej
      • do 13 listopada – ogłoszenie przez wojewodów wstępnych list rankingowych
      • do 20 listopada - czas na zgłaszanie przez wnioskodawców zastrzeżeń w zakresie oceny merytorycznej
      • do 30 listopada – ogłoszenie przez wojewodów ostatecznych list rankingowych
      • do 20 grudnia – zatwierdzenie przez ministra właściwego do spraw transportu ostatecznych list rankingowych
      • do 31 grudnia - zatwierdzenie i ogłoszenie przez wojewodę listy wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania.

       

       

      Informacje dotyczące przygotowania i składania wniosków o dofinansowanie zadań

       

      Wniosek o dofinansowanie zadania w ramach Programu składany może być jedynie na jednym z dwóch wzorów wniosku zatwierdzonych przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa.

       

      Sposób wypełniania i oceny wniosku.

      Informacje dotyczące sposobu i zasad wypełniania wniosku zawiera zatwierdzona przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie zadania w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.

      Informacje dotyczące sposobu oceny wniosku zawiera zatwierdzona przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa Instrukcja oceny przez Komisję wniosku o dofinansowanie zadania w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.

       

      Wojewoda Małopolski Zarządzeniem z dnia 04 sierpnia 2017 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie powołania Wojewódzkiej Komisji do spraw oceny wniosków o dofinansowanie projektów (zadań) w ramach programu wieloletniego pod nazwą „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”, przyjął Regulamin pracy Wojewódzkiej Komisji, w którym precyzyjnie określono jakie elementy w ramach kryteriów nr 2, 3, 4, 5 i 6 mają być brane pod uwagę przy ocenie wniosków (patrz załącznik do Regulaminu).

      Informacje mające wpływ na ocenę merytoryczną wniosku w zakresie kryteriów nr 2, 3 i 5, winny być naniesione na mapę poglądową, o której mowa w pkt 14 ppkt 6 lit. c) Wniosku. Mapę należy przedłożyć w skali zapewniającej jej czytelność i zaopatrzyć w stosowna legendę, w przypadku ograniczonej czytelności można przedłożyć więcej niż jedną mapę.

       

      Dokumenty do pobrania przez wnioskodawcę.

      • Uchwała nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.
      • Uchwała nr 120/2017 Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2017 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.
      • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 marca 2009 r. w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych (Dz.U.2014.316 j.t. z poź. zm.).
      • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych (Dz.U.2017.1476).
      • Załącznik do Regulaminu pracy Komisji dot. uszczegółowienia wartości punktacji w kryteriach 2,3,4,5 i 6.

       

      Dokumenty wykonawcze do Programu:

      1. Wzór wniosku o dofinansowanie R-WNIOSEK
      2. Wzór wniosku o dofinansowanie PRB-WNIOSEK
      3. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie zadania
      4. Instrukcja oceny przez Komisję wniosków o dofinansowanie zadań
      5. Wzór karty oceny formalnej
      6. Wzór karty oceny merytorycznej – KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ – R
      7. Wzór karty oceny merytorycznej – KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ – PRB
      8. Wzór zbiorczej karty oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie zadania
      9. Wzór wstępnej/ostatecznej listy rankingowej wniosków o dofinansowanie
      10. Zakres informacji na tablicę informacyjną.

       

      Dodatkowe dokumenty.

      Zgodnie z pkt IX. 1. Programu oraz pkt 1.12. Instrukcji wypełniania wniosku, Wojewoda może wskazać w ogłoszeniu o naborze dodatkowe dokumenty istotne dla wnioskowanego zadania, inne niż wymienione we wzorze wniosku ustalonym przez ministra właściwego do spraw transportu.

       

      Na podstawie powyższej dyspozycji ustala się, że do wniosku (pkt 14 ppkt 7) należy dołączyć nw. dokumenty uzupełniające:

       

      1. kosztorys inwestorski, który będzie stanowił uszczegółowienie zakresu rzeczowego zadania przewidzianego do realizacji w 2018 r.,
      2. kopię umowy zawartej na mocy art. 22 ustawy o drogach publicznych – w przypadku zadań realizowanych na odcinkach „granicznych” przez jednostkę - lidera.

       

       

      Dokumenty (załączniki).

      Załączniki winny być ponumerowane i poukładane zgodnie z kolejnością wskazaną w pkt 14 ppkt 6 i 7 Wniosku, poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnioną osobę, oraz opatrzone pieczątką imienną i datą poświadczenia.

       

      Zasady kwalifikacji kosztów.

      Wykaz kosztów kwalifikowanych/niekwalifikowanych wraz z istotnymi informacjami dot. ogólnych zasad kwalifikacji kosztów do dofinansowania został zamieszczony na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie (zakładka Dla samorządów/ PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019/ Wykaz kosztów kwalifikowanych/niekwalifikowanych oraz inne informacje związane z realizacją Programu).

       

      Termin składania wniosków.

      Wnioski należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 15 września 2017 r., do godz. 15:30 na Dzienniku Podawczym Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie. Wnioski, które nie wpłyną/zostaną złożone w ww. terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

       

      Termin składania zastrzeżeń.

      Zastrzeżenia można wnosić w terminach określonych w harmonogramie naboru wniosków na 2018 r. O dacie złożenia zastrzeżenia w terminie decyduje data wpływu do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.

      Wnioski wraz z załącznikami należy kierować na adres:

      Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

      Wydział Infrastruktury
      ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków

      Wszelkie informacje dotyczące naboru wniosków można uzyskać na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie (zakładka Dla samorządów) oraz pod numerami  telefonów:

      Elżbieta Gabryś

      Przewodnicząca Komisji ds. oceny wniosków,
      12 39-21-459

       

      Emilia Bunikowska

      Sekretarz Komisji ds. oceny wniosków,

      12 39-21-667

      oraz

      Grzegorz Wrześniak

      Inspektor Wojewódzki, Samodzielne Stanowisko Pracy Do Spraw Koordynacji Merytorycznej i Opiniowania w Wydziale Infrastruktury

      12 39-21-901

       

      Piotr Dziób

      Inspektor Wojewódzki, Samodzielne Stanowisko Pracy Do Spraw Koordynacji Merytorycznej i Opiniowania w Wydziale Infrastruktury

      12 39-21-344

       

      Grzegorz Szabla

      Inspektor Wojewódzki, Samodzielne Stanowisko Pracy Do Spraw Koordynacji Merytorycznej i Opiniowania w Wydziale Infrastruktury

      12 39-21-553

    • Obowiązujące dokumenty programowe i przepisy prawa związane z realizacją Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019

      Rada Ministrów w dniu 1 sierpnia 2017 r. przyjęła:

      1. Uchwałę zmieniającą uchwałę Rady Ministrów nr 154/2015 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019”;
      2. Rozporządzenie zmieniające rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 marca 2009 r. w sprawie udzielania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego na przebudowę, budowę lub remonty dróg powiatowych i gminnych.

      W ślad za ww. zmianami konieczne było także dokonanie korekty dokumentów wykonawczych do Programu.
      Zasadnicze zmiany dotyczą:

      • zmiany kryteriów oceny wniosków (zmiana limitów punktowych, likwidacja kryterium „współpracy finansowej”, wprowadzenie nowych kryteriów: „dochodowego”- kryterium nr 4 i „brd” – kryterium nr 6);
      • wprowadzenia obowiązku informowania o realizacji zadań ze środków Programu (za pośrednictwem tablic informacyjnych);
      • wprowadzenia możliwości składania zastrzeżeń do oceny formalnej;
      • wprowadzenia odrębnej listy rankingowej dla wniosków ponadlimitowych w związku z wprowadzeniem możliwości zmiany proporcji podziału kwoty dotacji pomiędzy powiaty a gminy powyżej dotychczas dopuszczonych 5%, lecz po wyczerpaniu zadań limitowych na listach rankingowych;
      • zmiany liczby członków komisji oceniającej wnioski;
      • doprecyzowania, uszczegółowienia niektóre zapisy w Instrukcjach, zgodnie z uwagami zgłaszanymi podczas spotkań m.in. z przedstawicielami korporacji samorządowych.

      Dokumenty programowe:
      • Uchwała RM
      • Rozporządzenie RM
      Dokumenty wykonawcze:
      • Wzór wniosku o dofinansowanie „R-WNIOSEK”;
      • Wzór wniosku o dofinansowanie „PRB-WNIOSEK”;
      • Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie;
      • Podstawowy zakres informacji do zamieszczenia na tablicy informacyjnej;
      • Instrukcja oceny przez Komisję wniosków o dofinansowanie;
      • Wzór karty oceny formalnej;
      • Wzór karty oceny merytorycznej - „KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ - PRB”;
      • Wzór karty oceny merytorycznej - „KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ - R”.

      Przedmiotowe dokumenty zostaną również opublikowane na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

      Zarządzenie Wojewody Małopolskiego Nr 319-2017 z dnia 4 sierpnia 2017 r. w sprawie elementów kryterium oceny merytorycznej dokonywanej przez Wojewódzką Komisję do spraw oceny wniosków o dofinansowanie zadań w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”.

      (Zarządzenie nr 319-2017 z 04 sierpnia 2017 r. oraz Uszczegółowienie kryteriów)

    • Wykaz kosztów kwalifikowanych / niekwalifikowanych oraz inne informacje związane z realizacją Programu.

      W związku naborem wniosków w ramach „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”, poniżej zamieszczono informację dot. kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych:
      1. Koszty kwalifikowane
        • budowa, przebudowa lub remont dróg powiatowych i gminnych a także wykonanie innych prac w pasie drogowym takiej drogi, służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczących wyposażenia technicznego drogi, z wyjątkiem infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą oraz z wyłączeniem robót, które powinny być wykonywane w ramach utrzymania, tym samym kwalifikowane będzie m.in.: budowa(rozbudowa)/przebudowa/remont oświetlenia ulicznego, urządzenia BRD, wiaty przystankowe, przejścia dla pieszych, oznakowanie pionowe i poziome, tablice informacyjne, o których mowa w pkt X Uchwały Rady Ministrów nr 120/2017 z 1 sierpnia 2017 r;
        • przebudowa/zabezpieczenie sieci infrastruktury technicznej w celu usunięcia kolizji, jeśli prace te są prowadzone w pasie drogowym lub w przypadku wskazania takiego obowiązku w decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (dalej ZRID). Niezbędnym jest wykazanie się wszelkimi dokumentami wymaganymi przepisami prawa w związku z ww. robotami budowlanymi.
      2. Koszty niekwalifikowane
        Infrastruktura techniczna niezwiązana z drogą, o której mowa w § 140 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430);
        W szczególności kosztami niekwalifikowanymi są:
        • nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi i instalacyjnymi oraz nadzór archeologiczny, geodezyjny, autorski, geologiczny związany z realizacją inwestycji;
        • koszty budowy sieci kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, gazowej, oraz przyłączy do tych sieci;
        • koszty wykonania ogrodzeń, wykonania elementów małej architektury np. ławek, stojaków na rowery itp., zielni (wyjątek – zieleń bezpośrednio związana i służąca obiektom budowlanym np. obsianie skarp terenu, rowów odwodnieniowych);
        • koszt utylizacji, składowania materiału budowlanego, włączenia do sieci, badania laboratoryjne;
        • koszt dokumentacji: projektowej, organizacji ruchu, przetargowej, inwentaryzacji powykonawczej (geodezyjny pomiar powykonawczy), oraz wykonania tymczasowej organizacji ruchu,
        • koszt wykupu gruntów;
        • koszty przełożenia w pasie drogi urządzeń typu liniowego oraz koszt przełożenia poza pasem drogi urządzeń typu liniowego, np. linii energetycznej (w świetle obowiązujących przepisów art. 39 ust. 5 ustawy o drogach publicznych podmiotami zobowiązanymi do poniesienia kosztów przełożenia ww. urządzeń są ich właściciele), wyjątek może stanowić sytuacja w której zadanie realizowane jest w oparciu o ZRID;
        • koszty robót wykonanych poza pasem drogowym (w tym parkingi, pętle autobusowe oraz place manewrowe);
        • wydatki poniesione do końca roku poprzedzającego rok, na który zostaje przyznane dofinansowanie.
        • roboty na odcinkach dróg publicznych innych niż gminne lub powiatowe (z wyjątkiem remontu, przebudowy, rozbudowy skrzyżowań z drogami innej kategorii). Wyjątek może stanowić sytuacja w której zadanie realizowane jest w oparciu o ZRID;
        • koszty remontu, przebudowy lub budowy konstrukcji mostu i innych obiektów inżynierskich.
    • Spotkanie szkoleniowe z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego dotyczące naboru wniosków o dofinansowanie na 2018 r.

      W związku ze zbliżającym się naborem wniosków w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 w dniu 17 sierpnia 2017 r. odbyło się spotkanie szkoleniowe z przedstawiciela gmin i powiatów Województwa Małopolskiego. Celem spotkania było przekazanie aktualnych informacji o zasadach, które będą obowiązywać przy tegorocznym naborze wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Programu oraz omówienie zmienionych dokumentów programowych oraz wykonawczych. W niniejszym komunikacie zamieszczona zostaje prezentacja przygotowana i przedstawiona na spotkaniu.

      (szkolenie z Prgipid 2017)

    • Lista wniosków zakwalifikowanych / Lista zmieniona wniosków do dofinansowania w 2017 r.

      • Lista zmieniona nr 1 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        Kraków, 30 czerwca 2017 r.

        Działając na podstawie Uchwały Nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019”, Wojewoda Małopolski 30 czerwca 2017 r. zatwierdził Listę zmienioną nr 1 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        Zatwierdzona przez Wojewodę Małopolskiego Lista zmieniona nr 1 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.


      • Lista wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019.

        Kraków, 29 grudnia 2016 r.

        Lista wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        Działając na podstawie Uchwały Nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019”, Wojewoda Małopolski 31 grudnia 2016 r. zatwierdził Listę wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        Ważne !!!
        W związku z przyjęciem przez Radę Ministrów Uchwały Nr 159/2016 Rady Ministrów z 16 grudnia 2016 r., Lista wniosków zakwalifikowanych uwzględnia zmianę limitu wydatków dla województwa małopolskiego, który na 2017 rok wynosi 57.246.492,00 zł.

        • Zatwierdzona przez Wojewodę Małopolskiego Lista wniosków zakwalifikowany do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        • Zatwierdzona przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa Ostateczna lista rankingowa wniosków o dofinansowanie w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 - 2019

        • Uchwała Nr 159/2016 Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2016 r. zmieniająca Uchwałę Nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019”


      • Lista zmieniona nr 2 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        25 października 2017 r.

        Lista zmieniona nr 2 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        Działając na podstawie Uchwały Nr 154/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019”, Wojewoda Małopolski 25 października 2017 r. zatwierdził Listę zmienioną nr 2 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.

        Zatwierdzona przez Wojewodę Małopolskiego Lista zmieniona nr 2 wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w 2017 roku w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019.”


  • ZMIANA DATY PUBLIKACJI W DZIENNIKU URZĘDOWYM

    W związku z problemami technicznymi, niezależnymi od Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, wszystkie akty, opublikowane 5 września 2012 r. w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego (pozycje 4289-4336), musiały zostać wycofane i opublikowane ponownie 6 września 2012 r. W związku z tym, obowiązująca data publikacji tych aktów prawnych to 6 września 2012 r.

  • ZASADY POSTĘPOWANIA PO WYSTĄPIENIU SZKÓD W INFRASTRUKTURZE KOMUNALNEJ

    • EWZP - ELEKTRONICZNY WYKAZ ZADAŃ PRIORYTETOWYCH

    • USUWANIE SKUTKÓW RUCHÓW OSUWISKOWYCH ZIEMI

      • WOJEWÓDZKI ZESPÓŁ NADZORUJĄCY REALIZACJĘ ZADAŃ W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA RUCHOM OSUWISKOWYM ORAZ USUWANIA ICH SKUTKÓW

        • Zarządzenie Wojewody w sprawie powołania Wojewódzkiego Zespołu Nadzorującego Realizację Zadań w Zakresie Przeciwdziałania Ruchom Osuwiskowym oraz Usuwania ich Skutków (pobierz)

        • Wykaz dokumentów do opinii Wojewódzkiego Zespołu Nadzorującego Realizację Zadań w Zakresie Przeciwdziałania Ruchom Osuwiskowym oraz Usuwania ich Skutków (pobierz)

          • Plan finansowy wraz z podziałem na poszczególne etapy / prace do sfinansowania w ramach kosztu całkowitego zadania – (pobierz)

        • Program Priorytetowy "Przeciwdziałanie osuwiskom ziemi i likwidowanie ich skutków dla środowiska" realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - (pobierz)

      • WYTYCZNE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

        • Wytyczne Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad i trybu udzielania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych polegających na naprawie, odbudowie, budowie, przeniesieniu, stabilizacji i ulepszeniu infrastruktury publicznej zniszczonej, uszkodzonej bądź zagrożonej przez ruchy osuwiskowe ziemi lub erozję brzegu morskiego (pobierz)
      • WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PRZYGOTOWANIA UMOWY Z JEDNOSTKĄ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

        • WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PRZYGOTOWANIA UMOWY Z JEDNOSTKĄ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO WYKONANIE DOKUMENTACJI GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKIEJ lub PROJEKTOWO BUDOWLANEJ

          • Dokumenty niezbędne do przygotowania umowy z jednostką samorządu terytorialnego (pobierz)

          • Wniosek o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

          • Zestawienia rzeczowo-finansowe (pobierz)

          • Oświadczenie o wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonanych z tych środków (pobierz)

          • Oświadczenie o środkach finansowych jednostki przeznaczonych jako udział własny do zadania będącego przedmiotem wniosku o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

          • Oświadczenie dotyczące zadania będącego przedmiotem wniosku o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

        • WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PRZYGOTOWANIA UMOWY Z JEDNOSTKĄ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO WYKUP GRUNTÓW

          • Dokumenty niezbędne do przygotowania umowy z jednostką samorządu terytorialnego (pobierz)

          • Wniosek o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

          • Zestawienia rzeczowo-finansowe (pobierz)

          • Oświadczenie o wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonanych z tych środków (pobierz)

          • Oświadczenie o środkach finansowych jednostki przeznaczonych jako udział własny do zadania będącego przedmiotem wniosku o dotacje na dofinansowanie zadania (pobierz)

          • Oświadczenie dotyczące zadania będącego przedmiotem wniosku o dotacje na dofinansowanie zadania (pobierz)

        • WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PRZYGOTOWANIA UMOWY Z JEDNOSTKĄ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO WYKONANIE WŁAŚCIWYCH ROBÓT

          • Dokumenty niezbędne do przygotowania umowy z jednostką samorządu terytorialnego (pobierz)

          • Wniosek o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

          • Zestawienia rzeczowo-finansowe robót (pobierz)

          • Oświadczenie o wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonanych z tych środków (pobierz)

          • Oświadczenie o środkach finansowych jednostki przeznaczonych jako udział własny do zadania będącego przedmiotem wniosku o dofinansowanie zadania (pobierz)

          • Oświadczenie dotyczące zadania będącego przedmiotem wniosku na dofinansowanie zadania (pobierz)

            • Oświadczenie o posiadanym tytule własności - drogi gminne (pobierz)

            • Oświadczenie o posiadanym tytule własności - drogi powiatowe, wojewódzkie (pobierz)

          • Oświadczenie o nie wniesieniu sprzeciwu przez organ administracji architektoniczno-budowlanej (pobierz)

      • WZÓR UMOWY DOTACJI

      • INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU ZADANIA

      • ROZLICZENIE KOŃCOWE ZADANIA

        • Instrukcja rozliczenia końcowego zadania (pobierz)

        • Rozliczenie końcowe kosztów zadania - załącznik nr 2 do umowy dotacji (pobierz)

        • Protokół rzeczowo-finansowy końcowego odbioru zadania (pobierz)

        • Zestawienie rzeczowo-finansowe wykonanych robót (pobierz)

        • Proponowany wzór opisu faktury VAT/rachunku (pobierz)

      • TABLICA INFORMACYJNA

        • pismo Dyrektora Departamentu Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z 17 października 2016 r. znak: DOLiZK-IV-0158-71/2016 (pobierz)

        • projekt tablicy informującej o finansowaniu/dofinansowaniu danej inwestycji przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (pobierz)

        • szczegółowy opis projektu graficznego jednostronnej tablicy informacyjnej (pobierz)

      • INNE

        Stanowisko MAiC w sprawie ,,wykupu nieruchomości”

      • KONTAKT

        Wydział Rolnictwa

        Oddział Koordynacji Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych

        tel. 12 39 21 535; 12 39 21 688
        ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, pokój 33 i 34

        e-mail:
        ,


    • USUWANIE SKUTKÓW ZDARZEŃ NOSZĄCYCH ZNAMIONA KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH

      • WYTYCZNE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

        • Wytyczne Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad i trybu udzielania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych z budżetu państwa na dofinansowanie zadań własnych związanych z remontem i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej, w tym na przeciwdziałanie skutkom takich zdarzeń w przyszłości

      • ZARZĄDZENIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO

        • ZARZĄDZENIE WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO w sprawie powołania Komisji Wojewódzkiej do spraw weryfikacji strat określonych przez komisje powołane przez jednostki samorządu terytorialnego powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w infrastrukturze komunalnej tych jednostek(pobierz)


      • PROTOKÓŁ KOMISJI SAMORZĄDOWEJ

      • WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PRZYGOTOWANIA UMOWY Z JEDNOSTKĄ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

        • Dokumenty niezbędne do przygotowania umowy z jednostką samorządu terytorialnego (pobierz)

        • Wniosek o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

        • Zestawienia rzeczowo-finansowe robót (pobierz)

        • Oświadczenie o wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonanych z tych środków (pobierz)

        • Oświadczenie o ubezpieczeniu obiektu od zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej (pobierz)

        • Oświadczenie o środkach finansowych jednostki przeznaczonych jako udział własny do zadania będącego przedmiotem wniosku o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

        • Oświadczenie dotyczące zadania będącego przedmiotem wniosku o dotację na dofinansowanie zadania(pobierz)

          • Oświadczenie o posiadanym tytule własności - drogi gminne (pobierz)

          • Oświadczenie o posiadanym tytule własności - drogi powiatowe, wojewódzkie (pobierz)

        • Oświadczenie jednostki samorządu terytorialnego o stratach wywołanych klęską żywiołową powstałych na obiekcie objętym wnioskiem o dotację na dofinansowanie zadania (pobierz)

        • Oświadczenie o nie wniesieniu sprzeciwu przez organ administracji architektoniczno-budowlanej (pobierz)

      • WZÓR UMOWY DOTACJI

      • INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU ZADANIA

      • TABLICA INFORMACYJNA

        • pismo Dyrektora Departamentu Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z 17 października 2016 r. znak: DOLiZK-IV-0158-71/2016 (pobierz)

        • projekt tablicy informującej o finansowaniu/dofinansowaniu danej inwestycji przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (pobierz)

        • szczegółowy opis projektu graficznego jednostronnej tablicy informacyjnej (pobierz)

      • ROZLICZENIE KOŃCOWE ZADANIA

        • Instrukcja rozliczenia końcowego zadania (pobierz)

        • Rozliczenie końcowe kosztów zadania - załącznik nr 2 do umowy dotacji (pobierz)

        • Protokół rzeczowo-finansowy końcowego odbioru zadania (pobierz)

        • Zestawienie rzeczowo-finansowe wykonanych robót (pobierz)

        • Proponowany wzór opisu faktury VAT/rachunku (pobierz)


      • KONTAKT


        Wydział Rolnictwa

        Oddział Koordynacji Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych

        w Krakowie

        12 39 21 872
        12 39 21 894
        12 39 21 630
        12 39 21 892
        12 39 21 690
        12 39 21 921
        12 39 21 629

        w Nowym Sączu

        18 54 02 309
        18 54 02 334
        18 54 02 338

        w Tarnowie

        14 69 63 350


  • PUBLIKACJA A NADZÓR PRAWNY - PREZENTACJA

  • RAPORT STANU UTRZYMANIA INFRASTRUKTURY MELIORACJI WODNEJ

    • Raport stanu utrzymania infrastruktury melioracji wodnej szczegółowej na terenie wybranych gmin województwa małopolskiego

    • Zbiór notatek z przeglądu obiektów melioracji wodnej szczegółowej - Załącznik nr 9 do Raportu

    • MAPA

  • 20 TYS. EURO ZA ZAPOBIEGANIE PRZESTĘPCZOŚCI

    20 tysięcy euro to główna nagroda w konkursie organizowanym przez Europejską Sieć Zapobiegania Przestępczości. Przedsięwzięcia z Małopolski można zgłaszać do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego do 7 września 2012 r.

    Tematem tegorocznego konkursu oraz Konferencji Dobrych Praktyk Europejskiej Sieci Zapobiegania Przestępczości (EUCPN) jest: „Współpraca policji i społeczności lokalnych w zapobieganiu przestępczości”. Konkurs ma charakter otwarty – zgłosić można każdy projekt, którego celem jest zmniejszenie przestępczości oraz strachu przed przestępczością. Udział mogą wziąć m.in.: władze lokalne, jednostki policji, szkoły, kluby sportowe, organizacje młodzieżowe, grupy mieszkańców czy też organizacje pozarządowe.

    Zgłaszać należy przedsięwzięcia już działające, których skuteczność była poddana ocenie. Wysoko ocenia będą projekty innowacyjne, oparte na nowym podejściu i metodach. Przedsięwzięcia powinny być również na tyle uniwersalne, aby mogły być zastosowane w innych krajach.

    W roku 2011 laureatem nagrody został niemiecki projekt „fairplayer.manual/ fairplayer.sport”, realizowany przez Wolny Uniwersytet w Berlinie. Polskie projekty w latach ubiegłych zdobywały wyróżnienia w konkursie, natomiast w roku 2010, polski projekt „Bezpieczny Senior” został laureatem nagrody ECPA.

    W pierwszym etapie projekty zostaną ocenione przez urzędy wojewódzkie, a najlepsze z nich będą przesłane do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Spośród propozycji nadesłanych z całej Polski komisja powołana przez Departament Nadzoru Ministerstwa Spraw Wewnętrznych wybierze polskiego kandydata do nagrody

    Każde państwo może zgłosić tylko jeden projekt.

    Projekty z terenu województwa małopolskiego można kierować do 7 września 2012 r. na adres: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków – z dopiskiem „Konkurs EUCPN”. Osoba do kontaktu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych: Juliusz Gałkowski, Radca Ministra Spraw Wewnętrznych, Krajowy Przedstawiciel w EUCPN (tel. 22 610 70 62, e-mail: ).

    Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie MSW: www.msw.gov.pl/ Współpraca międzynarodowa / EUCPN - Europejska Sieć Zapobiegania Przestępczości / EUCPN /

  • ZASADY WYWIESZANIA FLAG

  • INFORMACJE W ZAKRESIE STOSOWANIA PRZEPISÓW DOT. OCHRONY GATUNKOWEJ ROŚLIN, ZWIERZĄT I GRZYBÓW W RAMACH REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ WSPÓŁFINANSOWANYCH PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ




Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności
euro cookie