INFORMACJA DLA KLIENTÓW URZĘDU

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

  1. Ogólne dane kontaktowe wydziału:

    Kontakt z Urzędem odbywa się przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej.

    Celem zwiększenia bezpieczeństwa oraz uniknięcia kolejek i ograniczenia do niezbędnego minimum czasu oczekiwania na miejscu rekomenduje się, aby interesanci Urzędu wcześniej uzgadniali – telefonicznie lub mailowo – konkretny termin (datę i godzinę) wizyty i kontaktu osobistego z pracownikami poszczególnych wydziałów.

    W sprawach:

    • paszportowych,
    • obywatelstwa polskiego,
    • świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce,
    • repatriacji,
    • kościołów i związków wyznaniowych,
    • przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
    • nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk,

    bezpośrednia obsługa klienta odbywa się z zachowaniem następujących zasad:

    • Do Urzędu mogą przyjść osobiście tylko osoby bez objawów takich jak gorączka, kaszel, trudności z oddychaniem.
    • Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na salach obsługi odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
    • Prosimy klientów o przybycie nie wcześniej niż kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie jest możliwe).
    • Klienci powinni pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
    • Klienci są proszeni o dezynfekcję rąk – przy wejściu na salę obsługi.
    • Należy przestrzegać właściwego dystansu od innych osób i pracowników Urzędu (zalecana odległość: 2 m).
    • Prosimy również klientów o zabranie własnych przyborów do pisania, wcześniejsze dokonanie opłaty paszportowej/ skarbowej oraz o przygotowanie wymaganych dokumentów.
    • Wizyty ograniczane są do niezbędnego minimum.
    • Pracownicy wyposażeni są w maseczki, przyłbice ochronne, rękawiczki i środki dezynfekujące.
    • Po wyjściu klienta, a przed przywołaniem kolejnej osoby pracownik dezynfekuje czytnik linii papilarnych oraz powierzchnie, z którymi stykał się klient (np. blaty, klamki).
    • Na salach obsługi włączane są lampy bakteriobójcze (odkażające).
    • Sale obsługi i części wspólne są dezynfekowane.

  2. Szczegółowe dane kontaktowe wydziału:
    • w sprawach dotyczących paszportów:
      • Informacje: https://www.malopolska.uw.gov.pl/default.aspx?page=paszporty
      • e-mail: wo@malopolska.uw.gov.pl
      • telefony informacyjne:
        • Kraków
          • informacja paszportowa: 12 39 21 820
          • depozyt paszportowy (informacja o możliwości odbioru paszportu): 12 39 21 806.
        • pozostałe punkty paszportowe
          • Nowy Sącz
            tel. 18 54 02 302, tel. 18 54 02 206
          • Tarnów
            tel. 14 69 63 100
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Chrzanowie
            tel. 32 62 57 983
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Nowym Targu
            tel. 18 26 10 788
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Olkuszu
            tel. 32 64 78 835
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Oświęcimiu
            tel. 33 84 41 973
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Wadowicach
            tel. 33 87 34 212
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Gorlicach
            tel. 18 35 48 754
          • Terenowy Punkt Paszportowy w Limanowej
            tel. 18 33 75 528

Wniosek paszportowy można złożyć w:

Punktach paszportowych zlokalizowanych w siedzibach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego:

  • w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9-11
  • w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
  • w Nowym Sączu ul. Jagiellońska 52

Obsługa klientów w wyżej wymienionych lokalizacjach odbywać się będzie w godzinach:

  • poniedziałek:9.15 -17.00
  • wtorek-piątek: 8.00-15.00
w Terenowych Punktach Paszportowych zlokalizowanych w starostwach powiatowych:
  • w Chrzanowie, ul. Partyzantów 2
    • poniedziałek 7.15-16.00
    • wtorek - czwartek 7.15-14.00
    • piątek 7.15-12.00
  • w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
    • poniedziałek - piątek 8.00-15.00
  • w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14
    • poniedziałek - piątek8.00-14.30
  • w Wadowicach, ul. Batorego 2
    • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-14.30
    • wtorek 8.00-15.30
    • piątek 8.00-13.30
  • w Oświęcimiu, ul. Wyspiańskiego 10
    • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-14.30
    • wtorek 8.00-16.00
    • piątek 8.00-13.00
  • w Limanowej, ul. Józefa Marka 9
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
  • w Gorlicach, ul. Michalusa 18
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30

Złożenie wniosku paszportowego oraz odbiór paszportu możliwe jest wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji terminu wizyty, której można dokonać w następujący sposób:

Osoby zamierzające złożyć wniosek paszportowy lub odebrać paszport w Punkcie Paszportowym:

  • w Krakowie dokonują rezerwacji:
  • w Chrzanowie, Olkuszu, Oświęcimiu, Nowym Targu, Wadowicach dokonują rezerwacji:
    • telefonicznie - dzwoniąc w poniedziałki od 9.00-17.00 oraz od wtorku do piątku od 8.00-15.00 na podane niżej numery telefonów:
      • 12 39 21 829
      • 12 39 21 810
  • w Tarnowie dokonują rezerwacji:
    • telefonicznie - dzwoniąc w poniedziałki od 9.00-17.00 oraz od wtorku do piątku od 8.00-15.00 na podane niżej numery telefonów:
      • 14 69 63 100
      • 14 69 63 412
  • w Nowym Sączu, Limanowej, Gorlicach dokonują rezerwacji:
    • telefonicznie - dzwoniąc w poniedziałki od 9.00-17.00 oraz od wtorku do piątku od 8.00-15.00 na podane niżej numery telefonów:
      • 18 54 02 206
      • 18 54 02 302

Jednocześnie uprzejmie informujemy, iż nadal zamknięte są Terenowe Punkty Paszportowe w Bochni i Brzesku
W przypadku konieczności odebrania paszportu znajdującego się w którymś z tych punktów prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny na podane niżej numery telefonów

  • TPP w Bochni lub Brzesku - proszę dzwonić pod nr 14/69 63 100, 14/69 63 413
    e-mail:wo.tarnow@malopolska.uw.gov.pl
    Osoby w z powiatów: bocheńskiego, brzeskiego mogą złożyć wniosek paszportowy w dowolnym czynnym punkcie paszportowym w kraju.

Informacja telefoniczna i e-mailowa dotycząca spraw paszportowych obsługiwana będzie:

w poniedziałki: w godzinach 9:00 – 15:00
od wtorku do piątku w godzinach: 8:00 – 15:00

- w sprawach dotyczących obywatelstwa polskiego, świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się w Polsce, repatriacji:
  • Kraków, ul. Św. Sebastiana 9
  • rezerwacja terminu wizyty: telefon +48 516 248 343
  • informacje:

Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących poświadczenia i nabycia obywatelstwa polskiego oraz świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka można także składać:

  • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
  • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
  • elektronicznie przez e-PUAP

*WAŻNE: złożenie wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego (do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej) we wskazany wyżej sposób wymaga opatrzenia go urzędowo (tj. notarialnie) poświadczonym podpisem wnioskodawcy. Kopie załączonych do wniosku dokumentów powinny być poświadczone w ten sam sposób.

- w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk:

  • Kraków, ul. św. Sebastiana 9
  • informacje:
    • ewentualna rezerwacja terminu wizyty : 12 448 3 417
    • informacja telefoniczna:
      • przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie: 12 448 3 404;
      • nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
      • nadzór nad realizacją zadań zleconych –rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
    • e-mail: mszcz@malopolska.uw.gov.pl

Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:

  • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed Siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
  • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej lub platformy e-PUAP);

Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).

- w sprawach dotyczących przyjmowania powiadomień o zmianach dot. kościelnych jednostek organizacyjnych:


wstecz    do góry     drukuj