System Informatyczny
w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej
   
   
 
   
Nowa funkcjonalność w Statystycznej Aplikacji Centralnej  << powrót

Departament Informatyki Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej wyraził zgodę na wykorzystanie mechanizmu sprawozdań o charakterze jednorazowym dla poziomu województwa, a dostawca Statystycznej Aplikacji Centralnej, firma Sygnity S.A. opracowała i udostępniła w aplikacji SAC w wersji 2.10, akceptowanej przez Departament Informatyki MPiPS, moduł obsługi sprawozdań jednorazowych wojewódzkich.

W uzgodnieniu z Departamentem Informatyki MPiPS dostawca Statystycznej Aplikacji Centralnej przeprowadza w Wydziale Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wdrożenie pilotażowe modułu do obsługi sprawozdań jednorazowych.

W ramach wdrożenia skonfigurowana została instancja aplikacji statystycznej SAC na serwerze udostępnionym przez Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie.

W Gminnej Statystycznej Aplikacji Centralnej pojawiła się nowa funkcjonalność w zakładce Sprawozdania jednorazowe, gdzie będą publikowane formularze do wypełnienia przez właściwą jednostkę.

Formularze sprawozdań „wojewódzkich” opracowywane przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej MUW w Krakowie, publikowane w Gminnej Statystycznej Aplikacji Centralnej (gSAC) mają zadanie ułatwić pracę w Gminach i Powiatach w ramach obowiązkowej sprawozdawczości.

Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U 2005 nr. 64 poz. 565) oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U 2005 Nr. 200 poz. 1651), pragnę poinformować, że od IV kwartału 2008 r. istnieje możliwość złożenia kwalifikowanego podpisu elektronicznego w aplikacjach statystycznych QuickStat oraz SAC i gSAC, wykorzystywanych przez urzędy administracji publicznej realizujące zadania w zakresie świadczeń rodzinnych oraz jednostki organizacyjne pomocy społecznej. Instrukcje obsługi podpisu elektronicznego, przygotowane przez Wykonawców aplikacji QuickStat oraz SAC i gSAC są opublikowane na stronie (link):

http://www.krakow.uw.gov.pl/pomost/instrukcje.htm

W związku z powyższym zachęca się jednostki zobowiązane do przekazów sprawozdań, generowanych przy zastosowaniu homologowanego oprogramowania dziedzinowego, weryfikowanych i wysyłanych poprzez aplikacje internetowe, udostępnione nieodpłatnie gminom i powiatom, takie jak QuickStat i gSAC, do stosowania podpisu elektronicznego do sygnowania dokumentów w wersji elektronicznej. Oczekuje się, że w kolejnym etapie rozwoju systemów informatycznych stosowanie podpisu elektronicznego stanie się wymogiem. Zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem podstawową formą przekazu sprawozdań jest wydruk w formie papierowej, podpisany i opieczętowany oraz przekaz elektroniczny plików w obowiązującym formacie XML do Rejestru Centralnego przy zastosowaniu homologowanego systemu informatycznego.

 
  
(NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.

Strona główna