Oprogramowanie Użytkowe POMOST jest systemem informatycznym dedykowanym dla Jednostek Organizacyjnych Pomocy Społecznej, wspomagającym działalność Systemu Pomocy Społecznej w realizacji ustawowych zadań. System gromadzi i przetwarza informacje o działaniach podejmowanych na wszystkich poziomach organizacyjnych SPS w celu właściwego planowania i realizacji polityki społecznej państwa.
 
Pakiet aktualizacyjny o numerze 20-1.1 OU POMOST  << powrót
Jak informuje firma ComputerLand S.A., dostawca Oprogramowania Użytkowego POMOST dla Jednostek Organizacyjnych Pomocy Społecznej, zakończono prace nad nowym pakietem aktualizacyjnym o numerze 20-1.1. Pakiet ten jest przeznaczony do instalacji na poziomie podstawowym (OPS, PCPR i Filie) na wersji 20-1.0.

Zawartość pakietu aktualizacyjnego 20-1.1 OU POMOST:

1. Uwzględnienie zweryfikowanych kryteriów dochodowych z Rozporządzenia RM z dnia 24 lipca 2006 podczas przeliczenia zasiłków stałych i okresowych - dodanie automatu do zmiany wielu decyzji. W przypadku zasiłku okresowego obliczone zwiększenie świadczenia zwiększa minimalną kwotę zasiłku okresowego, czyli kwotę z dotacji.

2. Dla zasiłków okresowych, które posiadają część płaconą ze środków własnych (i tylko dla takich), umożliwienie przeliczenia pozycji planu wypłat bez zmiany decyzji, zgodnie z nowymi kryteriami dochodowymi z Rozporządzenia RM z dnia 24 lipca 2006 od dnia ich obowiązywania. Obliczone zwiększenie świadczenia zwiększa kwotę z dotacji i o tyle samo pomniejszana jest kwota ze środków własnych, co powoduje, że wypłacana kwota świadczenie nie ulega zmianie. Takie rozwiązanie zostało wprowadzane na prośbę kilku ośrodków i jego zastosowanie zależy wyłącznie od użytkownika.

3. Rządowy program SUSZA. Przygotowanie wniosku i decyzji dla jednorazowego zasiłku celowego wprowadzonego Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 sierpnia 2006 r. „w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu pomocy dla gospodarstw rolnych w celu złagodzenia skutków suszy”. Decyzja nie wymaga wywiadu, zrealizowane świadczenie zapisywane jest w zbiorze centralnym.

4. Modyfikacja wyglądu okienek systemu służących do opracowywania decyzji w celu zmniejszenia ilości wykonywanych operacji i zapewnienia bardziej intuicyjnej obsługi.

5. Program DOŻYWIANIE. Dodanie TRANSZY (odpowiadającej miesięcznym środkom przesyłanym z urzędu wojewódzkiego), jako sposobu rozliczania kwoty dotacji w zrealizowanych świadczeniach. Nowa funkcjonalność ma służyć lepszej kontroli rozliczanych kwot dotacji z Programu Dożywiania i dlatego TRANSZE można użyć także do korekty kwoty dotacji w wybranych miesiącach.

6. Zrezygnowanie z trybu on-line przy zapisie danych do zbioru centralnego. Jest to rozwiązanie technologiczne, którego widocznym efektem dla użytkownika jest przyspieszenie pracy, głównie w fazie potwierdzania wypłat i potwierdzania realizacji niefinansowej. W obecnym trybie to użytkownik uruchamia proces zapisu zrealizowanych świadczeń do zbioru centralnego, np. jednorazowo w kwartale. Wszystkie sprawozdania liczone dotychczas z danych realizacyjnych w zbiorze centralnym korzystają obecnie z innych źródeł w systemie.

7. Eksport zbioru centralnego w formacie XML. Od III kwartału 2006, zgodnie z wymaganiami MPiPS, zbiory centralne będą eksportowane wyłącznie w takim formacie i następnie po weryfikacji w gSAC wczytywane do Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC). Zmiana ta dotyczy również Filii.

8. Umożliwienie wprowadzenie realizacji niefinansowej z datą wcześniejszą niż data zatwierdzenia decyzji.

9. Umożliwienie cofania realizacji kosztów dodatkowych Programu Dożywianie.


10. Dodanie analizatora poprawności wyliczenia dla sprawozdań: SKL-ZDR, SKL-EMRENT, MK1/MK2_Realizacje, MPiPS-03-P_Realizacje, SDSMCHR i WYKON-REZER.

11. Dodanie do "Raportu ze świadczeń" świadczeń z rozszerzeniem lokalnym oraz dostosowanie sposobu liczenia świadczeniobiorców do sposobu liczenia w sprawozdaniu MPiPS-03.

12. Udostępnienie Raportu ze spłat wynikających z umów z rodzinami w/s DPS (dostępny w menu "Umowy").

13. Dodanie opisu najczęściej wykorzystywanych znaczników na oknie znaczników (Administrator).

14. Wprowadzono obsługę bezimiennych kart przedpłaconych. Obsługa kart przedpłaconych została wprowadzona tylko dla formatu Citibank Handlowy S.A.

Zmiany wprowadzone w funkcjonalnościach powiatowych:

1. Uwzględnienie zweryfikowanych kryteriów dochodowych z Rozporządzenia RM z dnia 24 lipca 2006 podczas przeliczenia świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania w rodzinie zastępczej oraz z tytułu usamodzielnienia - dodanie automatu do wykonania wielu decyzji zmieniających jednocześnie.

2. Uwzględnienie nowej Podstawy z Rozporządzenia RM z 24 lipca 2006 podczas liczenia wynagrodzeń zawodowych rodzin zastępczych - dodanie Aneksu do Umowy z zawodową RZ w celu umożliwienia zmiany kwoty wynagrodzenia.

3. Dodanie wielu podmiotów (dzieci umieszczonych w placówce lub rodzinie zastępczej) do Porozumienia pomiędzy powiatami oraz dodanie drugiej osoby z każdej strony podpisującej porozumienie.

4. Umożliwienie rozliczenia wynagrodzenia z tytułu pogotowia rodzinnego za dowolną ilość dni i umożliwienie cofania rozliczenia wynagrodzenia zawodowych rodzin zastępczych.

5. Uwzględnienie składki chorobowej przy obliczaniu podstawy do wyliczenia składek zdrowotnych od wynagrodzeń zawodowych rodzin zastępczych. Ponieważ taka składka nie była do tej pory rejestrowana w systemie (nie ma wymagania jej rejestrowania ani kodu dla niej), nie była również brana pod uwagę przy liczeniu podstawy dla składki zdrowotnej. Obecnie po zaznaczeniu przez użytkownika, że jest opłacana będzie odejmowana od podstawy.

6. Uwzględnienie podwójnego zapisu w zbiorze centralnym składek od wynagrodzenia zawodowej rodziny zastępczej - jako części wynagrodzenia i samodzielnie, jako składki - przy liczeniu procentu zgodności zrealizowanych świadczeń. Równocześnie chcemy przypomnieć użytkownikom, że od kwoty podawanej przez księgowość, do porównania z kwotą realizacji wyliczoną przez system, należy odjąć składkę odprowadzaną z tytułu tego wynagrodzenia na Fundusz Pracy (oczywiście, jeżeli księgowość ją do tego porównania podawała), bo zgodnie z wymaganiami na system tej składki w OU POMOST nie rejestrujemy.


Pakiet zawiera również zmiany i poprawki udostępnione przez nas w formie dedykowanych pakietów poprawek w okresie od ukazania się ostatniej wersji 20-1.0 w czerwcu br.

Szczegółowy zakres i opis zmian wprowadzonych w pakiecie 20-1.1 znajduje się w podręcznikach: Skrypt_AD.pdf, Skrypt_OK.pdf, Skrypt_Powiat.pdf, Skrypt_SS.pdf, Skrypt_Budzet_FK.pdf, Skrypt_DPS.pdf.

Po pobraniu pakietu instalacyjnego (plik upgrade2011.exe) ze strony internetowej należy wykonać kopię bazy danych, następnie uruchomić plik na serwerze (serwer bazy nie musi być uruchomiony), a później na każdej stacji roboczej. Szczegółowy opis wykonania instalacji pakietu znajduje się w podręczniku instalacja.pdf.

 (NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.

Strona główna