Oprogramowanie Użytkowe POMOST jest systemem informatycznym dedykowanym dla Jednostek Organizacyjnych Pomocy Społecznej, wspomagającym działalność Systemu Pomocy Społecznej w realizacji ustawowych zadań. System gromadzi i przetwarza informacje o działaniach podejmowanych na wszystkich poziomach organizacyjnych SPS w celu właściwego planowania i realizacji polityki społecznej państwa.
 
Nowa wersja 20-1.0 OU POMOST  << powrót

ComputerLand SA informuje, że zakończono prace nad nową wersją Oprogramowania Użytkowego POMOST o oznaczeniu 20-1.0.
Konieczne jest zainstalowanie nowej wersji oprogramowania przed wygenerowaniem danych statystycznych za II kwartał 2006 r.

 Przed rozpoczęciem instalacji pakietu należy koniecznie wykonać kopię bazy.

 Wersja jest obecnie wysyłana na płytach CD do wszystkich ośrodków. Można ją też pobrać z serwera FTP poprzez stronę:
http://www.public.computerland.pl/
lub bezpośrednio z serwera:
ftp://ftp.puls.computerland.pl logując się na użytkownika: www z hasłem !www!
Uwaga - pliki są bardzo duże (plik do aktualizacji ma 154 MB).

Na FTP są umieszczone tylko pliki umożliwiające aktualizację z poprzedniej wersji 20-0.0 i podręcznik do instalacji. W razie problemów należy kontaktować się z serwisem pod numerem telefonu 081 749 55 91 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: hd.pomost@computerland.pl

Wersja zawiera nowe wersje formularzy umożliwiające wykonanie sprawozdań wymaganych przez MPiPS. Są to:
-      nowa wersja formularza MPiPS-03-P w wersji 1.2
-      nowa wersje formularzy SKL-EMRENT i SKL-ZDR w wersji 1.2
-      nowa wersja formularza SDSMCHR w wersji 1.2.
Wykonane w oparciu o formularze sprawozdania podlega przesyłom do jednostek nadrzędnych w określonych terminach i tylko te sprawozdania będą przyjmowane w Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC), która agreguje sprawozdania na poziomach województw i kraju. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych użytkowników przygotowany został:
- formularz DOŻYWIANIE_REALIZACJA do zrobienia sprawozdania wg realizacji w strukturze analogicznej do ministerialnego sprawozdania DOŻYWIANIE
- formularz MPiPS-03-P_REALIZACJE liczony wg realizacji został dostosowany do zmian.

Przygotowany został Analizator danych liczonych w komórkach sprawozdań ministerialnych, który umożliwia użytkownikowi dokładną analizę danych (np. z jakiej decyzji, w jakiej kwocie, data wypłaty i inne) znajdujących się w danej komórce sprawozdania. Analizator działa opcjonalnie (aby nie przedłużać liczenia sprawozdania w każdym przypadku) i udostępnione są następujące funkcjonalności:
- możliwość wybrania bloków formularza do analizy
- analiza dowolnych, wybranych komórek
- wydruk analizowanych danych
- zapis wynikowych danych analizy do pliku tekstowego.

W sprawozdaniach pole "Uwagi" (z nagłówka sprawozdania) podlega obecnie przesyłowi do województwa. W sprawozdaniu DOŻYWIANIE, jeżeli jakikolwiek posiłek liczony jest z decyzji, pole to automatycznie wypełniane jest informacją o tym.

Dostosowując system OU POMOST do wymagań MPiPS umożliwiony został eksport Zbioru Centralnego w strukturze XML, co umożliwia wczytanie go do Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC). Wykorzystując konieczność zmian w strukturze Zbioru Centralnego przyspieszyliśmy proces odbudowy Zbioru Centralnego. Dodatkowo w tej wersji wprowadziliśmy obsługę Kart Przedpłaconych udostępniając następujące funkcjonalności:
- wprowadzenie nowego sposobu wypłaty poprzez bankową kartę przedpłaconą
- zarejestrowanie umowy z bankiem na obsługę tych kart
- wygenerowanie elektronicznych przesyłów do banku zawierających informacje o wydaniu nowych kart, zasileniach kart oraz aktywowanie kart.
Elektroniczna komunikacja została zaimplementowana dla Citibank Handlowy S.A.

A oto pozostałe najistotniejsze zmiany polegające na udostępnieniu nowych funkcjonalności.
-        Dla świadczeń z programu DOŻYWIANIA przeszliśmy na jeden zapis zarówno realizacji w przypadku świadczeń niefinansowych, jak i planu wypłat w przypadku świadczenia finansowego (nie będą już generowane z tego powodu 2 części) z uwzględnieniem kwoty dofinansowania, którą jak dotychczas widać w zarejestrowanej realizacji oraz w miesięcznej pozycji planu wypłat. Tylko w świadczeniach oglądanych od strony Zbioru Centralnego są jak dotychczas dwa zapisy (na 2 kodach świadczeń).
-       Dla potrzeb sprawozdania z programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" (formularz "DOŻYWIANIE") umożliwiono określanie w Planie Zapotrzebowania dla posiłków, czy do sprawozdań za dany miesiąc ma być liczona odpowiadająca temu miesiącowi pozycja planu zapotrzebowania, czy nie ma być liczona. Ma to znaczenie w przypadkach, gdy w danym miesiącu posiłki nie zostały wykorzystane, a więc nie będą już rozliczone lub gdy użytkownik z różnych powodów rejestrował realizacje posiłków z kilku miesięcy wskazując jeden miesiąc do którego się mają te realizacje odnosić. Aby dać użytkownikowi obraz tego, jakie dane za kolejne miesiące znajdą się w sprawozdaniu (czy tzw. dane z decyzji, czy faktycznie zrealizowane posiłki) przygotowany został zwięzły raport z tymi informacjami do każdego miesiąca dostępny z listy instytucji realizujących posiłki w Obsłudze Klienta. Pakiet zawiera upgrade do jednego zapisu.
-       W trakcie rejestrowania posiłków wprowadzony został tzw. dokument rozliczeniowy reprezentujący fakturę, rachunek lub inne rozliczenie i będący odpowiednikiem dokumentu źródłowego w systemie finansowo-księgowym. Wprowadzenie tego dokumentu pośredniego ma ułatwić użytkownikowi kontrolę zgodności danych z faktury lub innego rachunku wystawionego przez stołówkę z danymi wprowadzonymi do systemu. Dotychczas w instalacjach bez pełnego modułu finansowo-księgowego związek pomiędzy konkretną, zarejestrowaną realizacją posiłku, a konkretną fakturą / rachunkiem był trudny do ustalenia.
-       Dla dokumentu rozliczeniowego przygotowany został raport z poszczególnymi pozycjami tego dokumentu.

-       Dodany został mechanizm przeliczania kwoty dotacji w zarejestrowanych realizacjach i wypłatach świadczeń z zakresu programu Dożywiania. Pozwala wprowadzić kwoty dotacji do wybranych miesięcy i typów świadczeń, które są następnie przeliczane na wszystkie realizacje / wypłaty świadczenia odnoszące się do tego miesiąca. Wykorzystanie tego przeliczenia

ma wpływ na wyliczenie sprawozdania "DOŻYWIANIE" tam, gdzie dla świadczeń niefinansowych brane są pod uwagę realizacji i w każdym przypadku dla świadczeń finansowych. To ponowne przeliczanie ma odpowiadać sytuacji, gdy już po zakończeniu rejestrowania realizacji znana jest rzeczywista kwota dofinansowania odnosząca się do danego miesiąca. W przeliczaniu kierujemy się nie datą realizacji, ale miesiącem wskazanym, jako ten do którego się ta realizacja odnosi. O udostępnieniu mechanizmu w Obsłudze Klienta decyduje Administrator systemu z uwagi na fakt, że nieodwracalnej zmianie w bazie ulegają dane dotyczące dotacji.
-       Wprowadzono podpowiadanie Adresatów Programu Dożywianie w odniesieniu do osób wskazanych w decyzjach, jako świadczeniobiorcy, na podstawie danych z bazy, jeśli w wywiadzie jest prawidłowo określona szkoła.
-       Wprowadzono uproszczenia w dodawaniu osób do rodzin, zmian roli w rodzinie oraz wyrejestrowaniu osób z rodziny.
-       Umożliwiono podanie dowolnego konta bankowego dla każdej "części" w pozycji Planu Wypłat (lub całej pozycji); dotychczas jeżeli wypłata kierowana była na konto, mogło to być tylko konto "główne" odbiorcy; obecnie dowolne konto wskazuje się w częściach pozycji wypłaty.
-       Dodane zostało pole opisowe w "części" pozycji Planu Wypłat, które może służyć do opisu jakim tytułem jest przekazywana odbiorcy ta część wypłaty (np. sygnatura akt sądowych, nr w gazowni, itp.); tytuł ten pojawia się potem na przekazach.
-       Umożliwiono użytkownikowi tworzenie kalendarzy dni wolnych dla różnych instytucji, co jak mamy nadzieję będzie pomocne przy wydawaniu decyzji na posiłki i usługi opiekuńcze.
-       Po zakończeniu kwartału pojawia się przypomnienie, że trzeba wysłać Zbiór Centralny wraz z instrukcją przygotowania wysyłki dla osoby/osób, które pełnią rolę Obsługa Sprawozdań i Administrator.
-       Dodano możliwość blokowania konta użytkownika po zdefiniowanej liczbie nieudanych logowań.
-       Dodano uproszczony wydruk Karty Świadczeń i wydruk listy do usług opiekuńczych.
-       Dla DPS umożliwiono wydanie umorzenia postępowania w wyniku rezygnacji lub zgonu wnioskodawcy na podstawie decyzji umieszczającej w DPS.
-       Dla DPS umożliwiono wydanie umorzenia postępowania w wyniku rezygnacji lub zgonu wnioskodawcy na podstawie decyzji o odpłatności.
-       Zastosowano domyślne ograniczenie wyboru świadczeń w filtrach do obowiązujących świadczeń.
-       Umożliwiono modyfikację świadczeniobiorców świadczenia w zatwierdzonych decyzjach świadczeń finansowych.

Pakiet zbiera również najistotniejsze poprawki udostępnione użytkownikom w formie dedykowanych pakietów poprawek oraz zmiany wprowadzone pakietami PP001 i PP002 do wersji do wersji 20-0.0.

 (NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.

Strona główna