ComputerLand SA informuje, że zakończono prace nad nową wersją
Oprogramowania Użytkowego POMOST o oznaczeniu 20-1.0.
Konieczne jest
zainstalowanie nowej wersji oprogramowania przed wygenerowaniem danych
statystycznych za II kwartał 2006 r.
Przed
rozpoczęciem instalacji pakietu należy koniecznie wykonać kopię bazy.
Wersja jest obecnie wysyłana na płytach CD do wszystkich ośrodków.
Można ją też pobrać z serwera FTP poprzez stronę:
http://www.public.computerland.pl/
lub bezpośrednio z serwera:
ftp://ftp.puls.computerland.pl
logując się na użytkownika: www z hasłem !www!
Uwaga - pliki są bardzo duże (plik do aktualizacji ma 154 MB).
Na FTP
są umieszczone tylko pliki umożliwiające aktualizację z poprzedniej
wersji 20-0.0 i podręcznik do instalacji. W razie problemów należy
kontaktować się z serwisem pod numerem telefonu 081 749 55 91 lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej: hd.pomost@computerland.pl
Wersja
zawiera nowe wersje formularzy umożliwiające wykonanie sprawozdań
wymaganych przez MPiPS. Są to:
- nowa wersja formularza MPiPS-03-P w wersji 1.2
- nowa wersje formularzy SKL-EMRENT i SKL-ZDR w wersji 1.2
- nowa wersja formularza SDSMCHR w wersji 1.2.
Wykonane w oparciu o formularze sprawozdania podlega przesyłom do
jednostek nadrzędnych w określonych terminach i tylko te sprawozdania
będą przyjmowane w Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC), która
agreguje sprawozdania na poziomach województw i kraju. Wychodząc
naprzeciw potrzebom naszych użytkowników przygotowany został:
- formularz DOŻYWIANIE_REALIZACJA do zrobienia sprawozdania wg
realizacji w strukturze analogicznej do ministerialnego sprawozdania
DOŻYWIANIE
- formularz MPiPS-03-P_REALIZACJE liczony wg realizacji został
dostosowany do zmian.
Przygotowany został Analizator danych liczonych w komórkach sprawozdań
ministerialnych, który umożliwia użytkownikowi dokładną analizę danych
(np. z jakiej decyzji, w jakiej kwocie, data wypłaty i inne)
znajdujących się w danej komórce sprawozdania. Analizator działa
opcjonalnie (aby nie przedłużać liczenia sprawozdania w każdym
przypadku) i udostępnione są następujące funkcjonalności:
- możliwość wybrania bloków formularza do analizy
- analiza dowolnych, wybranych komórek
- wydruk analizowanych danych
- zapis wynikowych danych analizy do pliku tekstowego.
W
sprawozdaniach pole "Uwagi" (z nagłówka sprawozdania) podlega obecnie
przesyłowi do województwa. W sprawozdaniu DOŻYWIANIE, jeżeli jakikolwiek
posiłek liczony jest z decyzji, pole to automatycznie wypełniane jest
informacją o tym.
Dostosowując system OU POMOST do wymagań MPiPS umożliwiony został
eksport Zbioru Centralnego w strukturze XML, co umożliwia wczytanie go
do Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC). Wykorzystując konieczność
zmian w strukturze Zbioru Centralnego przyspieszyliśmy proces odbudowy
Zbioru Centralnego. Dodatkowo w tej wersji wprowadziliśmy obsługę Kart
Przedpłaconych udostępniając następujące funkcjonalności:
- wprowadzenie nowego sposobu wypłaty poprzez bankową kartę przedpłaconą
- zarejestrowanie umowy z bankiem na obsługę tych kart
- wygenerowanie elektronicznych przesyłów do banku zawierających
informacje o wydaniu nowych kart, zasileniach kart oraz aktywowanie
kart.
Elektroniczna komunikacja została zaimplementowana dla Citibank Handlowy
S.A.
A oto
pozostałe najistotniejsze zmiany polegające na udostępnieniu nowych
funkcjonalności.
- Dla świadczeń z programu
DOŻYWIANIA przeszliśmy na jeden zapis zarówno realizacji w przypadku
świadczeń niefinansowych, jak i planu wypłat w przypadku świadczenia
finansowego (nie będą już generowane z tego powodu 2 części) z
uwzględnieniem kwoty dofinansowania, którą jak dotychczas widać w
zarejestrowanej realizacji oraz w miesięcznej pozycji planu wypłat.
Tylko w świadczeniach oglądanych od strony Zbioru Centralnego są jak
dotychczas dwa zapisy (na 2 kodach świadczeń).
- Dla potrzeb sprawozdania z programu "Pomoc państwa w zakresie
dożywiania" (formularz "DOŻYWIANIE") umożliwiono określanie w Planie
Zapotrzebowania dla posiłków, czy do sprawozdań za dany miesiąc ma być
liczona odpowiadająca temu miesiącowi pozycja planu zapotrzebowania, czy
nie ma być liczona. Ma to znaczenie w przypadkach, gdy w danym miesiącu
posiłki nie zostały wykorzystane, a więc nie będą już rozliczone lub gdy
użytkownik z różnych powodów rejestrował realizacje posiłków z kilku
miesięcy wskazując jeden miesiąc do którego się mają te realizacje
odnosić. Aby dać użytkownikowi obraz tego, jakie dane za kolejne
miesiące znajdą się w sprawozdaniu (czy tzw. dane z decyzji, czy
faktycznie zrealizowane posiłki) przygotowany został zwięzły raport z
tymi informacjami do każdego miesiąca dostępny z listy instytucji
realizujących posiłki w Obsłudze Klienta. Pakiet zawiera upgrade do
jednego zapisu.
- W trakcie rejestrowania posiłków wprowadzony został tzw.
dokument rozliczeniowy reprezentujący fakturę, rachunek lub inne
rozliczenie i będący odpowiednikiem dokumentu źródłowego w systemie
finansowo-księgowym. Wprowadzenie tego dokumentu pośredniego ma ułatwić
użytkownikowi kontrolę zgodności danych z faktury lub innego rachunku
wystawionego przez stołówkę z danymi wprowadzonymi do systemu.
Dotychczas w instalacjach bez pełnego modułu finansowo-księgowego
związek pomiędzy konkretną, zarejestrowaną realizacją posiłku, a
konkretną fakturą / rachunkiem był trudny do ustalenia.
- Dla dokumentu rozliczeniowego przygotowany został raport z
poszczególnymi pozycjami tego dokumentu.
- Dodany został mechanizm przeliczania kwoty dotacji w
zarejestrowanych realizacjach i wypłatach świadczeń z zakresu programu
Dożywiania. Pozwala wprowadzić kwoty dotacji do wybranych miesięcy i
typów świadczeń, które są następnie przeliczane na wszystkie realizacje
/ wypłaty świadczenia odnoszące się do tego miesiąca. Wykorzystanie tego
przeliczenia
ma
wpływ na wyliczenie sprawozdania "DOŻYWIANIE" tam, gdzie dla świadczeń
niefinansowych brane są pod uwagę realizacji i w każdym przypadku dla
świadczeń finansowych. To ponowne przeliczanie ma odpowiadać sytuacji,
gdy już po zakończeniu rejestrowania realizacji znana jest rzeczywista
kwota dofinansowania odnosząca się do danego miesiąca. W przeliczaniu
kierujemy się nie datą realizacji, ale miesiącem wskazanym, jako ten do
którego się ta realizacja odnosi. O udostępnieniu mechanizmu w Obsłudze
Klienta decyduje Administrator systemu z uwagi na fakt, że
nieodwracalnej zmianie w bazie ulegają dane dotyczące dotacji.
- Wprowadzono podpowiadanie Adresatów Programu Dożywianie w
odniesieniu do osób wskazanych w decyzjach, jako świadczeniobiorcy, na
podstawie danych z bazy, jeśli w wywiadzie jest prawidłowo określona
szkoła.
- Wprowadzono uproszczenia w dodawaniu osób do rodzin, zmian roli
w rodzinie oraz wyrejestrowaniu osób z rodziny.
- Umożliwiono podanie dowolnego konta bankowego dla każdej
"części" w pozycji Planu Wypłat (lub całej pozycji); dotychczas jeżeli
wypłata kierowana była na konto, mogło to być tylko konto "główne"
odbiorcy; obecnie dowolne konto wskazuje się w częściach pozycji
wypłaty.
- Dodane zostało pole opisowe w "części" pozycji Planu Wypłat,
które może służyć do opisu jakim tytułem jest przekazywana odbiorcy ta
część wypłaty (np. sygnatura akt sądowych, nr w gazowni, itp.); tytuł
ten pojawia się potem na przekazach.
- Umożliwiono użytkownikowi tworzenie kalendarzy dni wolnych dla
różnych instytucji, co jak mamy nadzieję będzie pomocne przy wydawaniu
decyzji na posiłki i usługi opiekuńcze.
- Po zakończeniu kwartału pojawia się przypomnienie, że trzeba
wysłać Zbiór Centralny wraz z instrukcją przygotowania wysyłki dla
osoby/osób, które pełnią rolę Obsługa Sprawozdań i Administrator.
- Dodano możliwość blokowania konta użytkownika po zdefiniowanej
liczbie nieudanych logowań.
- Dodano uproszczony wydruk Karty Świadczeń i wydruk listy do
usług opiekuńczych.
- Dla DPS umożliwiono wydanie umorzenia postępowania w wyniku
rezygnacji lub zgonu wnioskodawcy na podstawie decyzji umieszczającej w
DPS.
- Dla DPS umożliwiono wydanie umorzenia postępowania w wyniku
rezygnacji lub zgonu wnioskodawcy na podstawie decyzji o odpłatności.
- Zastosowano domyślne ograniczenie wyboru świadczeń w filtrach do
obowiązujących świadczeń.
- Umożliwiono modyfikację świadczeniobiorców świadczenia w
zatwierdzonych decyzjach świadczeń finansowych.
Pakiet
zbiera również najistotniejsze poprawki udostępnione użytkownikom w
formie dedykowanych pakietów poprawek oraz zmiany wprowadzone pakietami
PP001 i PP002 do wersji do wersji 20-0.0.
(NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.
Strona
główna
|