Nowa wersja Oprogramowania Użytkowego POMOST 20-2.0 <<
powrót
|
Firma Sygnity SA, producent Oprogramowania Użytkowego POMOST, stosowanego w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej do obsługi obszaru Pomocy Społecznej, poinformowała, że opracowana została nowa wersja Oprogramowania Użytkowego POMOST 20-2.0. Najważniejsze zmiany jakie zostały wprowadzone w oprogramowaniu to: 1. Tworzenie zbiorów centralnych o zmienionej strukturze, zgodnych z nową wersją 1.2a przygotowaną przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Zgodnie z wymaganiami tylko takie zbiory będą wczytywane do Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC) począwszy od trzeciego kwartału br. 2. Zwiększenie kontroli przy wprowadzaniu danych z wywiadów, które stają się konieczne w nowej strukturze zbioru centralnego zgodnie z wymaganiami MPiPS:
w I części wywiadu i jej aktualizacji za pomocą cz. IV zostaną
dodane następujące kontrole: Poprawność powyższych zależności sprawdzana jest podczas weryfikacji zbiorów centralnych w gSAC. Szczegółowy opis kontroli, jakie zostały zastosowane podczas weryfikacji znajduje się w dokumentacji do programu gSAC (pomoc na oknach). W odniesieniu do danych za III kwartał kontrola w gSAC będzie miała charakter ostrzeżeń, natomiast za IV kwartał – blokady wczytania zbioru. Poprawność danych znajdujących się w systemie można również sprawdzić jeszcze przed wygenerowaniem zbioru centralnego za pomocą raportów znajdujących się w załączonych plikach (patrz „Raporty do pobrania”), które następnie można zaimportować do systemu i wykonać (rola Obsługa Klienta; menu: Raporty > Moduł raportujący).
W celu skorygowania niewłaściwych danych, jakie zostaną wykazane
podczas weryfikacji w gSAC lub za pomocą raportów, w systemie POMOST dodana
została możliwość poprawienia błędnie wprowadzonych danych nawet w kompletnym
wywiadzie na podstawie którego została wydana decyzja. W takim wypadku pojawi
się tylko ostrzeżenie: "Uwaga! Informacje z wywiadu zostały wykorzystane w
decyzji, która została już zatwierdzona. Zmiany w wywiadzie będą wpływać tylko
na korektę zbioru centralnego.". Wprowadzona funkcjonalność dotyczy wszystkich
wywiadów od 1 maja 2004 roku. Zmieniać można wszystkie informacje (w tym również
dochody) poza składem rodziny (tzn. nie można dodawać i usuwać osób z rodziny)
oraz datą przeprowadzenia, którą można w dalszym ciągu zmieniać za pomocą menu
Czynności > Zmień datę kompletnego wywiadu z listy wywiadów. 6. Zmiana opisów typów zasiłku stałego na: "dla osoby samotnie gospodarującej" i "dla osoby w rodzinie" w celu uzgodnienia ich ze zmianami ustawy. 7. Możliwość przyznania w jednej decyzji usług opiekuńczych dla różnych świadczeniobiorców. 8. Możliwość przyznania w jednej decyzji pomocy rzeczowej: ubrania i innej pomocy rzeczowej. 9. Umożliwienie zawieszenia decyzją dowolnego świadczenia finansowego i odwieszenia bez uwzględniania okresu zawieszenia (np. z powodu tymczasowego aresztowania). 10. Dla pobytu w ośrodkach wsparcia możliwość podania w decyzji: kosztu pobytu za jeden dzień, liczby dni w tygodniu, kwoty spłaty, okresu spłat. 11. Uwzględnienie obydwu źródeł finansowania w podsumowaniu listy wypłat oraz w kwocie „do przeniesienia” i „z przeniesienia”. Dodanie kwot wg źródeł finansowania w podsumowaniu rodzajów świadczeń. 12. Możliwość zakończenia wielu wniosków naraz na liście spraw oraz cofnięcia zakończenia wniosku w roli Administratora. 13. Możliwość cofnięcia zakończenia pracy socjalnej. 14. Możliwość cofnięcia realizacji z całego dokumentu rozliczeniowego (faktury). 15. Możliwość tworzenia raportów z parametrami np. okresem od - do, rodzajem świadczenia, itp. poprzez zaznaczenie opcji w 3 kroku. 16. Multiselekcja na liście wydruków gotowych. Ponadto usunięcie wydruku z listy powoduje równoczesne usunięcie pliku z dysku. 17. Wydruk zgody lub nie wyrażenia zgody na umieszczenie w domu pomocy społecznej. 18. Możliwość wpisania loginów użytkowników o długości do 20 znaków. 19. Ergonomizacja okna zatwierdzania decyzji. 20. Dodanie wydruku rachunku za wynagrodzenie zawodowej rodziny zastępczej. 21. Możliwość wykonania przelewu elektronicznego i wydruku przelewu dla zawodowej rodziny zastępczej. 22. Możliwość przyznania jedną decyzją wielu świadczeń w na pomoc dla osób usamodzielnianych. 23. Obsługa zmienionych zasad składki rentowej zawodowej rodziny zastępczej. 24. Dostosowanie nazw świadczeń dla uchodźców do zmian w ustawie. Szczegółową informację na temat wszystkich wprowadzonych zmian znajdą Państwo w załączonych podręcznikach (Skrypt_OK.pdf, Skrypt_Powiat.pdf, Skrypt_AD.pdf, Skrypt_SS.pdf, Skrypt_DPS.pdf). Wersja zawiera również wszystkie zmiany wprowadzone pakietami aktualizacyjnymi i pakietami poprawek od ukazania się ostatniej wersji.
Po pobraniu pakietu aktualizacyjnego (plik upgrade2020.exe) ze
strony internetowej
http://www.public.sygnity.pl W razie problemów należy kontaktować się z serwisem: hd.pomost@sygnity.pl lub telefonicznie 081 749 55 91.
(NSQ) |