System Informatyczny |
|
|
Uwaga! Za pomocą samouczka możemy obejrzeć film, prezentujący proces rejestracji jednostki i użytkownika na poziomie jednostki "Dom Pomocy Społecznej" - Samouczek oraz na poziomie jednostki pomagającej ofiarom przemocy - Samouczek.
Formularz udostępniony jest poprzez link Rejestracja jednostki i użytkownika, umieszczony na stronie http://sac.mpips.gov.pl/:
oraz poprzez link Jeśli nie masz jeszcze konta, kliknij ten tekst w celu rejestracji umieszczony w oknie logowania do aplikacji:
W obu przypadkach otworzy się okno "Rejestracja jednostki i użytkownika", w którym należy uzupełnić wszystkie obowiązkowe pola, oznaczone gwiazdką.
W sekcji Dane użytkownika uzupełniamy pola: Imię - imię użytkownika, który będzie przekazywał sprawozdania do aplikacji SAC; Nazwisko - nazwisko użytkownika, który będzie przekazywał sprawozdania do aplikacji SAC Telefon - numer telefonu do użytkownika, który będzie przekazywał sprawozdania do aplikacji SAC; Email - adres mailowy użytkownika, który będzie przekazywał sprawozdania do aplikacji SAC (E-mail powtarzamy w polu Powtórzenie e-mail); Uwaga! Na wskazany e-mail zostanie wysłana informacja o rejestracji wniosku wraz z wydrukiem, a także informacja po rozpatrzeniu wniosku przez administratora. Login - definiujemy nazwę jaką chcemy posługiwać się podczas przesyłania sprawozdań - ponieważ login musi być unikalny w ramach wszystkich użytkowników SAC, tak więc może się okazać, że otrzymamy komunikat informujący, że taki login jest już wykorzystany i trzeba będzie wpisać inną nazwę; Uwaga! Login może zawierać znaki: "-" i "_".
Hasło - definiujemy hasło jakim chcemy posługiwać się podczas przesyłania sprawozdań (hasło to powtarzamy w polu Powtórzenie hasła); Uwaga! Hasło musi spełniać następujące kryteria: - musi zawierać co najmniej 8 znaków. - musi zawierać co najmniej jedną cyfrę. - nie może zawierać znaków regionalnych i symboli. - może zawierać maksymalnie 19 znaków. Jeżeli jedno z tych kryteriów nie będzie spełnione, pojawi się odpowiedni komunikat, informujący o tym fakcie. W sekcji Dane jednostki uzupełniamy informacje o jednostce: Nr jednostki - pole opcjonalne, max. długość 12 cyfr. Jeżeli jednostka będzie zarejestrowana w systemie i jej numer będzie znany użytkownikowi, to po jego wprowadzeniu pozostałe dane jednostki zostaną automatycznie uzupełnione. Jeżeli osoba uzupełniająca formularz nie będzie znała numeru, to należy wskazać jednostkę, korzystając z przycisku . Uwaga! W przypadku rejestracji nowej jednostki, numer zostanie nadany i przesłany po akceptacji wniosku przez administratora. Otworzy się okno "Lista województw", w którym wskazujemy województwo, na terenie którego działa jednostka.
Następnie wybieramy przycisk Dalej . Otworzy się okno "Lista powiatów", w którym wskazujemy powiat, na terenie którego działa jednostka.
Za pomocą przycisku Dalej przechodzimy do okna "Lista miast/gmin", w którym wskazujemy miasto/gminę, na terenie której działa jednostka.
Po wybraniu przycisku Dalej otworzy się okno "Lista typów jednostek", w którym wskazujemy jakiego typu jest jednostka.
Jeśli jednostka będzie zarejestrowana, w systemie pojawi się okno "Lista jednostek", w którym wskazujemy własną jednostkę.
Po wskazaniu jednostki wybieramy przycisk Dalej i powracamy do okna "Rejestracja jednostki i użytkownika".
Po wybraniu jednostki wszystkie pola w sekcji Dane jednostki zostaną automatycznie uzupełnione przez system danymi wskazanej jednostki. W przypadku, gdy jednostka nie będzie zarejestrowana w systemie, w ostatnim kroku pojawi się okno z informacją, że nie znaleziono jednostki o podanych kryteriach:
Aby zarejestrować nową jednostkę w systemie, wybieramy przycisk Wprowadź. Uwaga! Jeżeli rejestrowana jednostka może sprawozdawać do kilku jednostek nadrzędnych, to po wybraniu przycisku "Wprowadź" otworzy się okno “Lista jednostek”, w którym należy wskazać tę jednostkę nadrzędną, do której przekazywane będą sprawozdania.
Możemy wskazać jednostkę nadrzędną z obszaru terytorialnego, na którym znajduje się rejestrowana jednostka lub spoza tego obszaru. Aby wyświetlić jednostki z danego obszaru w polu "Obszar" wybieramy odpowiednią pozycję: "Jednostki z obszaru powiatu", "Jednostki z obszaru województwa", "Jednostki z obszaru kraju" i zatwierdzamy wybór, znajdującym się przy polu przyciskiem . Po wskazaniu jednostki nadrzędnej wybieramy przycisk "Dalej" i powrócimy do okna "Rejestracja jednostki i użytkownika".
Powrócimy do okna "Rejestracja jednostki i użytkownika", w którym pola Typ, Miasto/Gmina, Sprawozdaje do zostaną automatycznie uzupełnione przez system, na podstawie danych, wskazanych w poprzednich krokach.
Uwaga! Jeżeli chcemy zmienić jednostkę nadrzędną dla rejestrowanej jednostki, wybieramy przycisk , znajdujący się przy polu "Sprawozdaje do". Otworzy się okno "Lista jednostek", w którym wskazujemy właściwą jednostkę nadrzędną, do której przekazywane będą sprawozdania.
Pole Nr jednostki zostanie zablokowane przez system i obok niego pojawi się przycisk , umożliwiający unieważnienie rejestracji jednostki. Po jego wyborze pola w sekcji Dane jednostki zostaną wyczyszczone i będziemy mogli rozpocząć rejestrację jednostki od nowa. Pole Typ - zawiera informacje o typie jednostki. Pole Miasto/Gmina - informuje o położeniu jednostek w ramach Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NTS). Pole Sprawozdaje do - uzupełniane automatycznie przez system na podstawie typu jednostki i położenia, zawiera informacje o jednostce, do której będziemy wysyłać sprawozdanie. Uzupełniamy pozostałe pola: Nazwa - wprowadzamy nazwę jednostki. REGON - wprowadzamy regon jednostki. Uwaga! Pole REGON nie jest obowiązkowe dla jednostek pomagających ofiarom przemocy. Data rozpoczęcia działalności - wprowadzamy datę rozpoczęcia działalności jednostki. Data zakończenia działalności - możemy wprowadzić datę zakończenia działalności jednostki. Uwaga! Pole "Data zakończenia działalności" jest niewidoczne dla jednostki typu CIS. Miejscowość, Kod pocztowy, Poczta, Ulica, Nr domu, Nr lokalu - wprowadzamy dane adresowe jednostki. Pola Ulica, Nr lokalu są niewymagalne. Telefon jednostki, Fax, E-mail jednostki - wprowadzamy dane kontaktowe jednostki. Pole Fax jest niewymagalne.
Uwaga! W zależności od typu rejestrowanej jednostki w dolnej części okna mogą pojawić się pola, które należy uzupełnić dodatkowymi danymi, dotyczącymi rejestrowanej jednostki, np:
W polu Przepisz tekst z obrazka wprowadzamy tekst widoczny na obrazku.
Uwaga! Jeżeli chcemy zmienić tekst widoczny na obrazku, możemy zmienić obrazek, wybierając ikonę .
Po uzupełnieniu/sprawdzeniu wszystkich danych dotyczących użytkownika i jednostki wybieramy przycisk . Otworzy się okno przeglądarki internetowej z podglądem wniosku rejestracji jednostki i/lub użytkownika w systemie SAC:
Jednocześnie otworzy się okno "Drukowanie", za pomocą którego możemy wydrukować wniosek. Jednocześnie w aplikacji SAC otworzy się okno "Potwierdzenie przesłania wniosku rejestracyjnego", informujące, że dane rejestracji zostały przesłane do administratora.
Po otrzymaniu informacji od administratora o akceptacji wniosku rejestracyjnego możemy zalogować się do aplikacji SAC.
|