Oprogramowanie Użytkowe POMOST jest systemem informatycznym dedykowanym dla Jednostek Organizacyjnych Pomocy Społecznej, wspomagającym działalność Systemu Pomocy Społecznej w realizacji ustawowych zadań. System gromadzi i przetwarza informacje o działaniach podejmowanych na wszystkich poziomach organizacyjnych SPS w celu właściwego planowania i realizacji polityki społecznej państwa.
 
Aktualizacja OU POMOST do wersji 20-1.4  << powrót

Firma Sygnity SA (dawniej ComputerLand SA), dostawca Oprogramowania Użytkowego POMOST informuje, że zakończono pracę nad nowym pakietem aktualizacyjnym Oprogramowania Użytkowego POMOST wersja 20-1.4.  Pakiet ten jest przeznaczony do instalacji na poziomie podstawowym (OPS, PCPR i Filie) na wersji 20-1.0 lub 20-1.1 lub 20-1.2.

 Pakiet można pobrać z serwera FTP:

213.17.177.211
login: pomsr.pliki
hasło: #aktual125

katalog /POMOST/20-1.4/

lub ze strony internetowej http://www.public.sygnity.pl/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=45

Przewidywane jest, że wszyscy użytkownicy Oprogramowania Użytkowego POMOST otrzymają pocztą przesyłkę z firmy Sygnity SA, zawierającą płytę CD z programami. Paczka będzie zawierać pliki instalacyjne i aktualizacyjne oprogramowania OU POMOST w wersji 20-1.4 oraz aplikację statystyczną gSAC wersja 2.4, a także Dodatki Mieszkaniowe (DM) w wersji 1.4.

Przed przystąpieniem do aktualizacji aplikacji należy koniecznie wykonać kopię bezpieczeństwa bazy danych.

Pobrane pliki proszę umieścić w jednym katalogu, po czym wybrać:
- upgrade2014.sfx.part1.exe celem scalenia wszystkich części.
W wyniku tych operacji otrzymają Państwo docelowe pliki z oprogramowaniem upgrade2014.exe.

Plik upgrade_2014.exe należy uruchomić na serwerze (serwer bazy nie musi być uruchomiony), a później na każdej stacji roboczej. Szczegółowy opis wykonania instalacji pakietu znajduje się w podręczniku Instalacja.pdf. Po poprawnym zakończeniu aktualizacji można rozpocząć pracę.

W odpowiedzi na sugestie Użytkowników Oprogramowania POMOST i propozycje, główną uwagę w tej wersji poświęcono wydrukom, a w szczególności:

-         w celu uzyskania żądanej postaci wydruków decyzji dodano możliwość zmiany lub usunięcia fragmentów tekstów drukowanych przez znaczniki

-         ułatwiono tworzenie szablonów wydruków decyzji, dzięki przejrzystemu wyszukiwaniu znaczników do wstawienia na szablon oraz uproszczonemu oknu zapisu szablonu

-         wydruki gotowe zostały udostępnione w tych miejscach, gdzie pozostałe wydruki decyzji, a nie tylko w menu [] jak dotychczas, można zapisać zmiany dokonane podczas edycji wydruków gotowych

-         do wzorców uzasadnienia decyzji można wstawić podznaczniki:  <dochód rodziny>, <dochód na osobę>, <kryterium dochodowe rodziny>, <kryterium dochodowe na osobę>, <ile osób w rodzinie>, podznaczniki te w konkretnej decyzji są automatyczne zastępowane danymi

W ostatnim okresie coraz częściej Ośrodki są proszone przez inne urzędy o udostępnienie  różnych raportów dotyczących Klientów i udzielonej im pomocy.
Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracowano nowe narzędzie umieszczone bezpośrednio w Pomoście, umożliwiające uzyskanie dowolnych informacji zarejestrowanych w oprogramowaniu. Dzięki prostemu sposobowi tworzenia raportów i dostępności raportów przykładowych, uzyskanie potrzebnych informacji jest łatwiejsze niż w poprzednio dostępnych narzędziach.

Funkcjonalność oprogramowania została rozszerzona m.in. o:

-         możliwość ustawienia planowanej daty wypłaty na następny rok

-         możliwość przypisania więcej niż jednego pracownika do rejonu

-         możliwość wyboru typu usług opiekuńczych przy grupowym rozliczaniu usług dla osób lub instytucji

-         dodanie daty przelewu, numeru faktury i dodatkowego opisu na wydruku przelewu dla faktur

-         możliwość modyfikacji planu zapotrzebowania dla przekazania sprzętu i pozostałych kosztów programu dożywiania

-         parametryzację sposobu zaokrąglania kwoty odpłatności za godzinę usług opiekuńczych

-         możliwość modyfikacji kwoty dotacji (części obligatoryjnej) zasiłku okresowego w zatwierdzonym planie wypłat

-         możliwość wyboru więcej niż jednego rejonu podczas generowanie listy wypłat

-         w raporcie ze świadczeń możliwość wyboru rodzaju świadczenia "opłaty gminy za pobyt w DPS"

-         dodatkowe wydruki dla posiłków wg projektów Użytkowników

-         dodanie parametru systemowego umożliwiające podpowiedź wielu zasiłków celowych od razu w pierwszej decyzji na podstawie wniosku, w którym podano więcej niż jeden planowany cel zasiłku

-         możliwość żądania zwrotu z wniosku dla decyzji wykonanej i zamkniętej oraz żądania zwrotu w trybie nadzoru z decyzji zakończonej

-         umożliwienie Administratorowi utworzenia roli z dostępem wyłącznie do odczytu do wszystkich lub wybranych okien i przypisania tej roli dowolnej osobie

-         ułatwienie wyszukania dowolnego zdarzenia (np. kto i kiedy zatwierdził decyzję) przez Administratora - menu Kontrola -> Przegląd zdarzeń

Ponadto przygotowano wiele zmian zwiększających ergonomię pracy w Pomoście:

-         konto bankowe można podać bezpośrednio na oknie osoby

-         wszystkie informacje dotyczące sytuacji członka rodziny w wywiadzie są zgrupowane na jednej zakładce

-         można zarejestrować zaplanowanie i zakończenie pracy socjalnej w jednym kroku

-         można w jednym kroku przestawić opcję "Czy liczyć w sprawozdawczości" dla wszystkich planów zapotrzebowania w miesiącu

-         wprowadzono bardziej oszczędne gospodarowanie miejscem w bazie danych, dzięki czemu Pomost będzie zajmował mniej miejsca (podczas pilolotażu nawet o 250 MB) i działał szybciej

W zakresie sprawozdawczości pojawiła się nowa wersja 1.2a formularza DOŻYWIANIE umożliwiająca wykonanie sprawozdania wymaganego przez Ministerstwo (zmiany wprowadzone przez ministerstwo mają charakter formalny i nie zmieniają sposobu liczenia sprawozdania) oraz nowa wersja 1.2a formularza DPS-EWID z półrocznym cyklem wykonania (dotychczas było to sprawozdanie roczne) -  należy je wykonać za I półrocze. Tylko te wersje powyższych sprawozdań będą przyjmowane w Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC).

Pakiet  zawiera  również  zmiany i poprawki udostępnione przez Sygnity SA w formie dedykowanych  pakietów  poprawek w okresie od ukazania się ostatniej wersji 20-1.0.

Szczegółowy  zakres  i  opis zmian wprowadzonych w pakiecie 20-1.4 znajduje się   w   podręcznikach: Skrypt_AD.pdf, Skrypt_DPS.pdf, Skrypt_OK.pdf, Skrypt_Powiat.pdf, Skrypt_SS.pdf, Skrypt_Budzet_FK.pdf, Skrypt_Odwołania.pdf.

W razie problemów proszę kontaktować się z serwisem telefonicznie: 081 7495591 lub pocztą elektroniczną: hd.pomost@sygnity.pl

  (NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.

Strona główna