System Informatyczny
w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej
   
   
 
   
Scalanie kont użytkowników Centralnej Aplikacji Statystycznej  << powrót

Instrukcja scalania tożsamości kont Użytkowników Centralnej Aplikacji Statystycznej, zmiany identyfikatora Użytkownika

 Centralna Aplikacja Statystyczna (CAS) łączy w sobie funkcje i dane systemów SAC, QuickStat i sFundusz. Powstała w wyniku modyfikacji systemu SAC, który spośród wymienionych, charakteryzował się największym zakresem funkcjonalnym. Służy do zbierania i przetwarzania danych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, opieki nad dzieckiem do lat 3, funduszu alimentacyjnego, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

Dostęp do aplikacji CAS możliwy jest z wykorzystaniem loginu i hasła używanego dotychczas w systemach SAC, QuickStat i sFundusz. W przypadku osób posiadających więcej niż jedno konto Użytkownika dla systemów SAC, QuickStat, sFundusz, możliwe jest połączenie kont w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej, co pozwoli na posługiwanie się jednym identyfikatorem i hasłem w dostępie do aplikacji.

W sytuacji, gdy w Centralnej Aplikacji Statystycznej istnieją użytkownicy o takich samych identyfikatorach lub użytkownicy o takich samych imionach, nazwiskach, pochodzących z tej samej jednostki, to po zalogowaniu aplikacja zaproponuje scalenie tożsamości kont tych użytkowników. W przypadku występowania użytkowników o takich samych identyfikatorach, których właścicielem są różne osoby, zamiast scalenia tożsamości kont możliwa jest zmiana identyfikatora dla własnego konta.

  1. Scalanie tożsamości kont Użytkowników lub zmiana identyfikatora Użytkownika podczas logowania do Centralnej Aplikacji Statystycznej

Po zalogowaniu do Centralnej Aplikacji Statystycznej Użytkownika, który posiada taki sam jak inni Użytkownicy aplikacji CAS identyfikator lub takie samo imię, nazwisko, kod NTS jednostki, pojawi się okno „Scalanie tożsamości”.

W oknie tym zaznaczając poszczególne opcje, decydujemy czy chcemy scalić wybrane konto Użytkownika z kontem aktualnie zalogowanego Użytkownika, czy tylko dokonać zmiany identyfikatora zalogowanego Użytkownika.
Aby scalić tożsamość dwóch kont, zaznaczamy opcję Scalanie tożsamości.
Na liście Użytkowników, o tym samym identyfikatorze, wskazujemy Użytkownika, którego konto chcemy scalić z aktualnie zalogowanym Użytkownikiem. Wprowadzamy Hasło zaznaczonego na liście Użytkownika.

Uwaga! Trzykrotne podanie błędnego hasła spowoduje zablokowanie opcji „Scalenie tożsamości” i zaznaczenie opcji „Zmiana identyfikatora”. Scalenie zostanie zablokowane do czasu ponownego zalogowania Użytkownika do systemu.

Aby dokonać scalenia konta zalogowanego Użytkownika z w kontem Użytkownika, wskazanego na liście wybieramy przycisk Wykonaj.

Uwaga! Jeżeli chcemy, aby w systemie pozostało inne konto, należy zalogować się na nie i dokonać scalenia z poziomu tego konta.
Po scaleniu kontem, które pozostanie w systemie, będzie konto, na które użytkownik zalogował się do systemu. Konto wskazane do scalania zostanie usunięte.
Uprawnienia konta, wskazanego do scalenia, zostaną dopisane do konta, z poziomu którego nastąpiło scalenie.
Aby zmienić identyfikator zalogowanego Użytkownika, zaznaczamy opcję Zmiana identyfikatora i wprowadzamy Nowy identyfikator.

Zatwierdzamy zmianę przyciskiem Wykonaj.

Identyfikator konta zalogowanego Użytkownika zostanie zmieniony. Jednocześnie zostaniemy przekierowani na stronę logowania, w celu ponownego zalogowania się z nowym identyfikatorem do aplikacji.
Uwaga! Identyfikator możemy zmienić, tylko w sytuacji, gdy w aplikacji CAS istnieje drugi Użytkownik o takim samym identyfikatorze.

2. Scalania tożsamości kont Użytkowników z poziomu ustawień Użytkownika

Proces scalania tożsamości kont użytkowników można uruchomić także z poziomu ustawień konta Użytkownika.

W tym celu po zalogowaniu się do aplikacji CAS w głównym oknie wybieramy ikonę Otworzy się okno "Parametry użytkownika", w którym przechodzimy na zakładkę Scalanie tożsamości, gdzie możemy dokonać scalenia dwóch Użytkowników o tym samym identyfikatorze lub dwóch Użytkowników o takich samych imionach, nazwiskach, pochodzących z tej samej jednostki.

W tym celu wprowadzamy Identyfikator i Hasło użytkownika, którego konto chcemy z scalić z kontem aktualnie zalogowanego Użytkownika, i wybieramy przycisk Wykonaj.

Uwaga! Trzykrotne podanie błędnego hasła spowoduje zablokowanie możliwości scalenia tożsamości kont. Scalenie zostanie zablokowane do czasu ponownego zalogowania Użytkownika do systemu.

Uwaga! Jeżeli chcemy aby w systemie pozostało inne konto, należy zalogować się na nie i dokonać scalenia z poziomu tego konta.
Po scaleniu kontem, które pozostanie w systemie, będzie konto, na które użytkownik zalogował się do systemu. Konto wskazane do scalania zostanie usunięte.
Uprawnienia konta, wskazanego do scalenia, zostaną dopisane do konta, z poziomu którego nastąpiło scalenie.

(NSQ)

ostatnia zmiana:
2014-05-08 r.

Strona główna