System Informatyczny w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej |
|
|
Instrukcja scalania tożsamości kont Użytkowników Centralnej Aplikacji Statystycznej, zmiany identyfikatora Użytkownika Centralna Aplikacja Statystyczna (CAS) łączy w sobie funkcje i dane systemów SAC, QuickStat i sFundusz. Powstała w wyniku modyfikacji systemu SAC, który spośród wymienionych, charakteryzował się największym zakresem funkcjonalnym. Służy do zbierania i przetwarzania danych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, opieki nad dzieckiem do lat 3, funduszu alimentacyjnego, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej. Dostęp do aplikacji CAS możliwy jest z wykorzystaniem loginu i hasła używanego dotychczas w systemach SAC, QuickStat i sFundusz. W przypadku osób posiadających więcej niż jedno konto Użytkownika dla systemów SAC, QuickStat, sFundusz, możliwe jest połączenie kont w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej, co pozwoli na posługiwanie się jednym identyfikatorem i hasłem w dostępie do aplikacji. W sytuacji, gdy w Centralnej Aplikacji Statystycznej istnieją użytkownicy o takich samych identyfikatorach lub użytkownicy o takich samych imionach, nazwiskach, pochodzących z tej samej jednostki, to po zalogowaniu aplikacja zaproponuje scalenie tożsamości kont tych użytkowników. W przypadku występowania użytkowników o takich samych identyfikatorach, których właścicielem są różne osoby, zamiast scalenia tożsamości kont możliwa jest zmiana identyfikatora dla własnego konta.
Po zalogowaniu do Centralnej Aplikacji Statystycznej Użytkownika, który posiada taki sam jak inni Użytkownicy aplikacji CAS identyfikator lub takie samo imię, nazwisko, kod NTS jednostki, pojawi się okno „Scalanie tożsamości”. W oknie tym zaznaczając
poszczególne opcje, decydujemy czy chcemy scalić wybrane konto Użytkownika z
kontem aktualnie zalogowanego Użytkownika, czy tylko dokonać zmiany
identyfikatora zalogowanego Użytkownika. Uwaga! Trzykrotne podanie błędnego hasła spowoduje zablokowanie opcji „Scalenie tożsamości” i zaznaczenie opcji „Zmiana identyfikatora”. Scalenie zostanie zablokowane do czasu ponownego zalogowania Użytkownika do systemu. Aby dokonać scalenia konta zalogowanego Użytkownika z w kontem Użytkownika, wskazanego na liście wybieramy przycisk Wykonaj. Uwaga! Jeżeli chcemy, aby w
systemie pozostało inne konto, należy zalogować się na nie i dokonać scalenia z
poziomu tego konta. Zatwierdzamy zmianę przyciskiem Wykonaj. Identyfikator konta zalogowanego
Użytkownika zostanie zmieniony. Jednocześnie zostaniemy przekierowani na stronę
logowania, w celu ponownego zalogowania się z nowym identyfikatorem do
aplikacji. 2. Scalania tożsamości kont Użytkowników z poziomu ustawień Użytkownika Proces scalania tożsamości kont użytkowników można uruchomić także z poziomu ustawień konta Użytkownika. W tym celu po zalogowaniu się do aplikacji CAS w głównym oknie wybieramy ikonę Otworzy się okno "Parametry użytkownika", w którym przechodzimy na zakładkę Scalanie tożsamości, gdzie możemy dokonać scalenia dwóch Użytkowników o tym samym identyfikatorze lub dwóch Użytkowników o takich samych imionach, nazwiskach, pochodzących z tej samej jednostki. W tym celu wprowadzamy Identyfikator i Hasło użytkownika, którego konto chcemy z scalić z kontem aktualnie zalogowanego Użytkownika, i wybieramy przycisk Wykonaj. Uwaga! Trzykrotne podanie błędnego hasła spowoduje zablokowanie możliwości scalenia tożsamości kont. Scalenie zostanie zablokowane do czasu ponownego zalogowania Użytkownika do systemu. Uwaga! Jeżeli chcemy aby w
systemie pozostało inne konto, należy zalogować się na nie i dokonać scalenia z
poziomu tego konta. |