System Informatyczny
w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej
   
   
 
   
Twarde walidacje Świadczenia Rodzinne - Zbiory Centralne z I kwartału 2011 r. << powrót
Od I kwartału 2011 zostały wprowadzone zmiany w zbiorach. Część walidacji dotychczas miękkich została zamieniona na twarde.
- walidacja o numerze SR/ST-3.1.2 staje się walidacją twardą, walidacja wymaga podania numeru PESEL, lub Numeru cudzoziemca dla dziecka we wniosku ZR,
- walidacje o numerach SR/ST-3.1.1,
SR/ST-3.1.2, SR/ST-3.1.3 stają się walidacjami twardymi, walidacje wymagają podania numeru PESEL, lub Numeru cudzoziemca dla pozostałych osób we wniosku ZR, SP,
- walidacje o numerach SR/ST-3.2.1,
SR/ST-3.2.2 stają się walidacjami twardymi, walidacje wymagają podania stopnia niepełnosprawności, lub osobie poniżej 75 lat życia przyznano kod zasiłku ZP dla osób <75 lat,
- walidacje o numerach SR/ST-3.3.1,
SR/ST-3.3.2, SR/ST-3.3.3 stają się walidacjami twardymi, walidacje wymagają podania danych adresowych (wymagane jest co najmniej: kod pocztowy, miejscowość i numer domu) dla osób we wnioskach ZR i SP.
Dla wszystkich powyższych walidacji w treści walidacji zostaje podany id wniosku i id osoby.

DOTYCZY programu SR Sygnity

Osoby i wnioski, których dotyczą walidacje można wyszukać wybierając w oknie „Zbiory centralne” przycisk <Analiza zbioru>.
W oknie "Analiza zbioru" odpowiednio na zakładce Wnioski lub Osoby należy wpisać numer id wniosku lub id osoby z pliku z walidacjami. System wyświetli, o który wniosek/osobę chodzi i trzeba poprawić ich dane:

- każda osoba we wniosku ma mieć numer PESEL (jedyny wyjątek to dzieci do 1 roku życia),

Numer PESEL należy uzupełnić w oknie „Dane osoby” a następnie zaktualizować dane we wnioskach przez menu Administracja/ Dane osobowe/ Aktualizacja w systemie.

- każda osoba, której przyznane jest ZP, a nie ma ukończonych 75 lat musi mieć wpisany kod stopnia niepełnosprawności,
Po wyszukaniu w analizie zbioru, o który wniosek chodzi brakujące orzeczenia należy dopisać we wniosku przez menu Administracja/ Narzędzia/ Modyfikacja danych we wniosku,

- każda osoba w wniosku, ma mieć wpisany adres (minimum: kod pocztowy, miejscowość i numer domu)
Dane adresowe należy uzupełnić w oknie „Dane osoby” a następnie zaktualizować dane we wnioskach przez menu Administracja/ Dane osobowe/ Aktualizacja w systemie.

UWAGA:
Występowanie ostrzeżeń (miękkie walidacje = symbol żółtej żarówki) nie zwalnia użytkowników od działań mających na celu eliminację zauważonych błędów. Można się spodziewać sukcesywnie wprowadzanych zmian dotychczas miękkich walidacji na twarde. Dlatego też w wypadku stwierdzenia ostrzeżeń zalecane jest ich lokalizowanie i usuwanie (uzupełnianie brakujących danych, sprawdzanie przyczyn występowania ostrzeżeń itd). Cała procedura wymaga ścisłej współpracy z dostawcami aplikacji dziedzinowych dla Świadczeń Rodzinnych, którzy takiej pomocy nie powinni odmawiać, gdyż poprawność zgromadzonych danych jest we wspólnym ich interesie.

 (NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.

Strona główna