Aktualizacja Oprogramowania Użytkowego POMOST 20-2.1 << powrót |
1. Nowe sprawozdanie DPS-R za 2007 r. łączące w jednym formularzu sprawozdania funkcjonujące do tej pory osobno: DPS-EWID, DPS-UOCZ, MIECHR, ŚRODOSAM i inne informacje, nie przekazywane do tej pory elektronicznie - łącznie 11 tabel. 2. Nowe wersje sprawozdań: MPiPS-03-R (1.2a), MPiPS-03-R_REALIZACJE (2), DOŻYWIANIE (1.2b), PRZEMOC (1.2a). 3. Nowe kontrole w zbiorze centralnym, obowiązujące od 4 kwartału 2007 r., działające podczas raportu w momencie zapisu zbioru do pliku XML oraz podczas tworzenia nowych wywiadów i decyzji odmownych: - kontrola zgodności składu rodziny z liczbą osób w rodzinie - głowa rodziny musi mieć stopień pokrewieństwa "nie dotyczy"
-
powód odmowy musi się zgadzać z odmawianym rodzajem świadczenia.
Podczas rozliczania usług opiekuńczych za pomocą okna 3 kroków, w kroku 2 po wpisaniu liczby świadczeń dla każdej z osób, dodano możliwość wpisania sumarycznej kwoty faktury, którą system następnie podzieli pomiędzy poszczególne osoby, proporcjonalnie do przypisanej im liczby świadczeń. Przyznawanie pomocy dla cudzoziemców wg Art. 5a Ustawy o pomocy społecznej w postaci: schronienia, posiłków, ubrania lub zasiłku celowego Nowe kontrole (ostrzeżenia) podczas przyznawania świadczeń: - sprawdzenie czy dochód osoby, której przyznano zasiłek stały, nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie (dotąd było tylko sprawdzenie czy dochód na osobę w rodzinie nie przekracza w/w kryterium), - sprawdzenie czy osoba, której przyznano zasiłek stały, jest pełnoletnia, - sprawdzenie, czy dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 150% kryterium dochodowego na osobę w rodzinie podczas przyznawania posiłku z programu rządowego, - sprawdzenie podczas przyznawania składki na ubezpieczenie społeczne dla osoby rezygnującej z pracy w związku z koniecznością opieki nad ciężko chorym członkiem rodziny, czy dochód osoby lub rodziny nie przekracza 150% kryterium dochodowego, - możliwość zdefiniowania różnych wartości autonumeracji dla decyzji umarzających oraz postanowień o zawieszeniu postępowania i o sprostowaniu oczywistej pomyłki. - możliwość zmiany danych wywiadu (dochody, problemy) w trakcie tworzenia decyzji, za pomocą menu Podgląd wywiadu, Nowe możliwości dostosowania szablonu wydruku listy wypłat do potrzeb: - możliwość umieszczenia informacji "Nr pozycji" oraz "Okres świadczenia" - opcja "Sporządził i zatwierdził" powoduje umieszczenie pod wydrukiem listy wypłat imion i nazwisk osób, które utworzyły i zatwierdziły listę wypłat wraz z miejscem na podpisy, - treść nagłówka listy wypłat automatycznie dostosowuje się do sposobu wypłaty listy wypłat (gotówka, przelew, przekaz, karta przedpłacona, inny). - możliwość indywidualnego ustawiania wyrównania dla poszczególnych kolumn wydruku (do środka, do prawej lub do lewej strony), - możliwość drukowania miesięcy na wydruku dowodu wypłaty przekazów pocztowych dwuczęściowych w sytuacji, gdy wypłata świadczeń dotyczy kilku miesięcy, - nowy lokalny parametr "Data w przelewie elektronicznym", decyduje jaką datę wstawiać do wygenerowanego przelewu elektronicznego: datę wypłaty pozycji (domyślnie), datę wypłaty listy, czy datę generowania przelewu, - dla jednostek posługujących się kartami przedpłaconymi do rozliczania świadczeń, wprowadzono możliwość wymiany informacji o kartach pomiędzy programami POMOST i SR,
-
od 1.01.2008 r. zmieniono wartości dla parametrów lokalnych
wykorzystywanych podczas planowania i rozliczenia wynagrodzenia dla zawodowych
rodzin zastępczych: "Procent Składki Na Ubezpieczenie Rentowe dla Płatnika" na 4,5%
1. Uproszczono okno rejestracji wniosku. 2. Na liście spraw dodano sortowanie rosnące i malejące wg daty wniosku oraz opcję "idź za wnioskiem" powodującą inteligentne przestawianie filtru, tak aby nie tracić z listy sprawy, którą prowadzimy. 3. W celu przyspieszenia wprowadzania aktualizacji wywiadu (część 4), przeniesiono wszystkie przyciski "Aktualizacja sytuacji (...)" na pierwszą stronę wywiadu oraz dodano ikony "lupy" na oknie sytuacji członka rodziny obok pól pozycja na rynku pracy i sytuacja zdrowotna, umożliwiające wpisanie informacji o bezrobociu, pobieranym zasiłku, niepełnosprawności oraz uzależnieniach osoby bez konieczności wychodzenia z tego okna. 4. Ułatwiono wybór świadczeń pozaustawowych podczas planowania pomocy. 5. Wprowadzono podpowiedzi stanu cywilnego, pozycji na rynku pracy oraz wykształcenia dla dzieci oraz ulepszono podpowiedź składu rodziny w wywiadzie.
6. Podczas
rozliczania za pomocą okna 3 kroków, system informuje, jaka liczba świadczeń
pozostała do zrealizowania w wybranym miesiącu, poprzez wyświetlenie w
dodatkowej kolumnie w kroku 2 różnicy pomiędzy planowaną, a zrealizowaną liczbą
świadczeń. Plik aktualizacyjny upgrade2021.exe
Szczegółowy opis wykonania
instalacji pakietu znajduje się w podręczniku instalacja.pdf. |