W związku z licznymi
powiadomieniami o problemach z podpisem elektronicznym w CAS podaję
komunikat otrzymany z Departamentu Informatyki MRPiPS:
„Uprzejmie informuję, że pracujemy nad poprawą
działania podpisu w systemie CAS. Zmiana w CAS związana z nowymi
certyfikatami podpisu została wprowadzona, natomiast pojawiły się jeszcze
pewne problemy, które staramy się pilnie rozwiązać. Jak uda nam się
zdiagnozować problem i go rozwiązać, podamy stosowny komunikat”
Rozwiązanie problemu z podpisem elektronicznym w CAS zapożyczone ze strony
http://pomoc.lodzkie.eu/page/index.php?str=1011
Na komputerze, gdzie występuje problem musi być zainstalowana JAVA 32 bity (w
wersji 64 bit podpis nie będzie działał).
Dodatkowo należy:
1. wyłączyć „funkcję kontroli konta użytkownika” (http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/turn-user-account-control-on-off#1TC=windows-7)
2. dodać do wyjątków programu antywirusowego katalog C:\Program Files\Java\jre7\
lub C:\Program Files (x86)\Java\jre7\
3. zrestartować komputer i zalogować się na konto z uprawnieniami
administratora
4. usunąć wszystkie pliki z katalogu C:\Program Files\Java\jre7\lib\applet\
lub C:\Program Files (x86)\Java\jre7\lib\applet\
5. uruchomić przeglądarkę internetową jako administrator
6. sprawdzić w przeglądarce Ustawienia->Dodatki->Wtyczki czy wtyczka JAVA
jest na Zawsze aktywuj - tak musi być ustawiona.
Po wykonaniu powyższych
czynności proszę wykonać podpis elektroniczny.
Jeżeli problem nadal będzie występować, proszę w Java Control Panel
przejść na zakładkę Advanced. Zaznaczyć:
- Debugging - wszystkie opcje
- Java console - Show console.
Proszę spróbować wykonać podpis ponownie - pojawi się konsola, po uzyskaniu
błędu proszę przesłać treść komunikatu do HelpDesk CAS.
(NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.
Strona
główna