System Informatyczny w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej |
|
Weryfikacja kont użytkowników Statystycznej Aplikacji Centralnej |
Z uwagi na okresową potrzebę aktualizacji bazy użytkowników Statystycznej Aplikacji Centralnej (SAC) dla obszarów pomocy społecznej i innych ogłaszam, że w dniu 1 maja 2013 r. zostają podjęte prace mające na celu oczyszczenie bazy SAC z wszystkich nieaktywnych kont użytkowników. Informuję, że obecnie jest zarejestrowanych 842 konta, z czego ok. 10% nikt się nigdy jeszcze nie zalogował, przez co konta są nieaktywne. Mimo wyraźnego polecenia aktywacji konta po otrzymaniu informacji o utworzeniu konta, użytkownicy zignorowali to polecenie. Dodatkowo, istnieją konta użytkowników bez żadnej aktywności, np. ostatnie logowanie było w lutym 2011 r. Istnieje wątpliwość czy dany pracownik pamięta jeszcze login i hasło do konta oraz czy konto w SAC jest mu nadal konieczne, skoro przez ponad dwa lata z niego nie miał potrzeby korzystać. Jednostki wyłącznie sporadycznie powiadamiają o potrzebie likwidacji konta osób nie będących już pracownikami jednostek. Informuję, zmiany personalne w jednostkach muszą skutkować natychmiastowym powiadomieniem o potrzebie dokonywania zmian w SAC. Proszę wszystkich użytkowników SAC , którzy mają potrzebę korzystania z aplikacji SAC o aktywację kont, poprzez jednorazowe zalogowanie się na swoje konto. Pracownicy na stałe i bieżąco korzystający z SAC nie mają takiej potrzeby. To samo dotyczy użytkowników SAC w Środowiskowych Domach Samopomocy (ŚDS), proszę jedynie o aktywację kont, a jeśli konta były aktywowane, pracownicy ŚDS zwolnieni są z potrzeby „odświeżania” kont. Konta aktywne użytkowników ŚDS nie będą usuwane. Wszystkie inne konta, w których logi wykażą brak aktywności ponad 1 rok (najdłuższy okres aktywności między sprawozdaniami rocznymi), po 1 maja 2013 r. zostaną usunięte. Informuję, zgłoszenia odblokowania kont w SAC przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej (poczta elektroniczna). Niestety zdarzały się telefoniczne zgłoszenia prośby o odblokowanie konta przez osoby nieuprawnione, których nie sposób zidentyfikować przez telefon. Jak się potem okazywało osoba zgłaszająca oczywiście „nie pamiętała” loginu i hasła, a właściwy pracownik, użytkownik konta wręcz nie był informowany, że ma zmienione hasło i sytuacja się powtarzała. Jednocześnie informuję, że niedopuszczalne jest logowanie się na jedno konto kilku osób. Zgłoszenia telefoniczne zablokowania konta w SAC nie będą obsługiwane. Od tego jest komunikator w SAC lub w ostateczności poczta elektroniczna.
|