System Informatyczny w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej |
|
Procedura
postępowania z niepoprawnościami sprawozdań w aplikacji sFUNDUSZ |
W nawiązaniu do informacji, rozsyłanej do Gmin pocztą elektroniczną i publikacji na stronie internetowej pod adresem: link http://www.krakow.uw.gov.pl/pomost/060209.htm informuję, że konieczne jest podjęcie kroków mających na celu poprawienie błędów sprawozdań w aplikacji sFundusz. Wynika to z faktu, że Gmina jest zobowiązana do przekazania prawidłowego sprawozdania, niezależnie od zastosowanego oprogramowania dziedzinowego czy też wprowadzania danych ręcznie bezpośrednio w aplikacji sFundusz. Oczywiście poważnym problemem jest fakt ujawnienia się tych błędów po wczytaniu sprawozdań przez Gminy w ustalonym terminie, jednak proces weryfikacji został włączony przez Departament Świadczeń Rodzinnych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, na co Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie nie miał najmniejszego wpływu.
Poprawienie ewentualnych błędów, które są zdecydowanie najważniejszym kryterium
postępowania z nieprawidłowym sprawozdaniem, realizować można poprzez ręczną
edycję wczytanego sprawozdania w aplikacji internetowej sFundusz: [Funkcje dodatkowe] ->[Modyfikacja] po naniesieniu poprawek u dołu ekranu guzik [ZAPISZ] Po odświeżeniu głównego okna aplikacji sFundusz (CTRL + R), trzeba ponownie sprawdzić status przesyłu.
W sytuacji, gdy komunikaty w aplikacji sFundusz są niejasne, pracownik nie jest
w stanie sam sobie pomóc, błędy lub ostrzeżenia wydają się być niezależne od
woli użytkownika, konieczny jest kontakt z dostawcą aplikacji dziedzinowej
(INFO-R, Sygnity, Top-Tim, ZETO itd.). W tym celu konieczne jest przekazanie
dostawcom treści komunikatu o błędach, ostrzeżeniach i informacjach. Po
kliknięciu na pojawiającą się w przypadku istnienia błędów czerwoną ikonę
„rączki”, wyświetla się tabela, którą można zapisać w pliku. Zapisany plik
trzeba przekazać dostawcy aplikacji dziedzinowej, który po jego analizie
powinien udzielić użytkownikowi swojej aplikacji stosownej pomocy. Dostawca Sygnity zobowiązał się do udzielania użytkownikom końcowym pomocy metrytorycznej w sprawie wyjaśnienia przyczyn i usunięcie niepoprawności sprawozdań z Funduszu Alimentacyjnego zgromadzonych poprzez aplikację sFundusz. W tym celu konieczne jest zapisanie w pliku PDF komunikatu o błędach, wysłanie treści komunikatu mail’em do HelpDesk Sygnity, a potem kontakt telefoniczny z pracownikiem HelpDesk Sygnity lub pracownikiem odpowiedzialnym za obszar Funduszu Alimentacyjnego w firmie Sygnity w Krakowie, Pani Małgorzata Zawadzka, tel. (12) 6460596. Zwracam się z uprzejmą prośbą o poważne potraktowanie potrzeby poprawienia ewentualnych błędów i ostrzeżeń, wstępnie informuję, że termin zakończenia gromadzenia poprawionych sprawozdań z obszaru Funduszu Alimentacyjnego w aplikacji sFundusz Departament Świadczeń Rodzinnych MPiPS wyznaczył na dzień 10 lutego 2009 r.
(NSQ) ostatnia zmiana: 2016-12-29 r. |